جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارشاد

حوزه/ رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کاشان گفت: کار تحقیقاتی بر روی نسخ خطی علمای دینی کاشان می تواند خوراک خوبی برای پیشرفت فعالیت های پژوهشی طلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کاشان در نشستی با معاون پژوهش و تنی چند از طلاب پژوهشگر مدرسه علمیه آیت الله مصطفوی(ره) کاشان، گفت: پشتوانه های پژوهشی فقهی و علمی یکی از ویژه گی های ممتاز و ارزشمند حوزه های علمیه است.

وی  با اشاره به اینکه متون ارزشمند دینی، قرآنی راه را برای فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی طلاب هموارتر می کند، ادامه دارد: عزم جدی طلاب در استفاده از کتابهای علمای دینی موجب رفع بسیاری از شبهات و مشکلات جامعه می شود.

 نمکی با اشاره به اینکه کاشان  به دلیل سبقه دینی ، علمای بنام و حوزه های علمیه از جایگاه علمی  و فقهی  بالایی در سطح کشور برخوردار است گفت: آثار علمی به جا مانده از علما و بزرگان، حوزه های علمیه این منطقه را به جایگاه  بالایی در سطح کشور ارتقا داده است

وی مسئولیت طلاب و حوزه های علمیه در تبیین مسائل دینی و رفع شبهات جامعه را در مقطع فعلی را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن با ایجاد شبهات در جامعه به دنبال ضربه زدن به فرهنگ اصیل اسلامی است، طلاب می توانند نقش مهمی در آگاه سازی جوانان داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کاشان افزود: کار تحقیقاتی بر روی نسخ خطی علمای دینی کاشان می تواند خوراک خوبی برای پیشرفت فعالیت های پژوهشی طلاب باشد.

وی با تاکید برغنی سازی کتابخانه ها از آثار علمی علما و بزرگان، سبقه دینی، نقش شارحین و  موسسات قرآنی  را در «کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران» موثر دانست و گفت: حوزه های علمیه  و دانشگاه ها با قرار گرفتن در پیشانی این جایگاه ارزشمند، نهج البلاغه را از غربت بیرون بیاورند.

حجت الاسلام یاسر خادم الفقرا، معاون پژوهش  مدرسه علمیه  آیت الله مصطفوی (ره) کاشان نیز گزارشی از فعالیت های  پژوهشی  این مدرسه ارائه داد و گفت: پایتختی نهج البلاغه کاشان  بستر مناسبی را برای طلاب در امور تحقیقاتی و پژوهشی فراهم کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha