جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
36 at 19.21.34.jpeg

حوزه/ به مناسبت هفته پژوهش، نشست علمی پژوهشی «علوم انسانی بومی، ظرفیت تولید علم جهانی، بایدها و نبایدها» با ارائه حجت الاسلام جهانگیری امروز در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

خانم سمیه کیاهور، معاون پژوهش مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، گفت: به مناسبت هفته پژوهش، نشست علمی پژوهشی «بومی سازی علوم اجتماعی ،ظرفیت تولید علم جهانی، بایدها ونبایدها» به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران و با مشارکت مدارس علمیه خواهران محور دو (شرق تهران) با شعار «جنبش علمی و آزاد اندیشی» امروز در سالن جلسات مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر با سخنرانی حجت الاسلام یحیی جهانگیری برگزار گردید.

گفتنی است؛ در این نشست حجت الاسلام جهانگیری با اشاره به چگونگی بومی سازی علوم انسانی، اظهار داشت: علم بومی، استفاده از منابع سرشار است که یکی از این منابع، منبع زلال وحی می باشد که غربی ها به آن دسترسی ندارند و ما وظیفه داریم اقیانوس وحی را به دنیا معرفی کنیم و در این صورت دنیا در مقابل گفتمان اسلام زانو می زند.

این استاد حوزه و دانشگاه، ابراز داشت: دومین روش بومی سازی دانش، توانایی پاسخگویی به نیازهای بشر و جامعه است. درنگ های معرفتی ما دردهای جامعه را پاسخ می دهد، پس باید علم با عمل عالم گره بخورد تا بتواند راهگشا باشد.

وی سومین راه بومی سازی دانش را فراگیری علوم میان رشته ای دانست و تصریح کرد: این علوم دردهای جامعه را برطرف و دانش هایی تولید می کند که بحث منبعی و روشی و مساله ای دارد و باعث ایجاد اندیشه می شود.

حجت الاسلام جهانگیری در پایان افزود: ما در حوزه علوم انسانی نیازمند مهندسی معکوس هستیم، پس باید این مهندسی را بشناسیم و معارف زلال دین را به دنیا معرفی نماییم. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha