جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد حسن رستمیان - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان گفت: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها در میدان علم و دانش است که ثمره آن پیشرفت در امر دین و دنیای انسان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، در پیامی به مناسبت هفته پژوهش تأکید کرد: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها در میدان علم و دانش است که ثمره آن پیشرفت در امر دین و دنیای انسان است.

متن پیام مدیر حوزه علمیه استان سمنان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال علی علیه السلام: «کِتابُ المَرءِ مِعیارُ فَضلِهِ و مِسبارُ نُبلِهِ؛ نوشته انسان، معیار فضل او و میزان فرهیختگی و هوش اوست.(میزان الحکمه)»

پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها در میدان علم و دانش است که ثمره آن پیشرفت در امر دین و دنیای انسان است.

اساس اجتهاد در دانش دینی همان پژوهش عمیق در منابع دینی است که پویایی فقه را در تامین نیاز زندگی دینی در عصر غیبت به نمایش می گذارد و در سایه پژوهش است که برآوردن نیازهای زندگی مادی انسان رقم می خورد اینجاست که تکلیف مجاهدان علمی در شکست انحصار علم در دنیای امروز را سنگین می کند.

ان‌شاءالله جوانان حوزوی و دانشگاهی این مرز و بوم در میدان پژوهش زمینه ایجاد تمدن اسلامی را فراهم می نمایند و سلطه علمی دشمنان بشریت را  بپایان می رسانند البته که نشانه آن را می توان در شهادت مجاهدان علمی یافت.

محمد حسن رستمیان

مدیر حوزه علمیه استان سمنان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha