جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی

حوزه/ رئیس قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امروز یک متون و گفتمانی را در اختیار داریم که وقتی می خواهیم سخن از تمدن بگوییم، می توانیم به این منابع اشاره کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی «رییس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس مرکز الحضاره لتنمیه الفکر الاسلامی» در آیین رونمایی از آثار پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، بحث مطالعات تمدنی و نگرش تمدنی به حوزه فرهنگ، دانش و سیاست جوانه زد.

وی گفت: تقریباً حدود ۲۰ سال گذشت تا این بحث در حوزه های علمیه جدی شود و تقریباً از دهه ۷۰ رویکرد تمدنی به عرصه فکر و دانش آمد و بحث های سیاسی با عمق بیشتری مورد مطالعه قرار گرفت؛ این که ما هسته اصلی نگرش خود در دنیای امروز را باید بر اساس مؤلفه های تمدنی بسازیم و جهان را از این دریچه ببینیم و وارد تعامل شویم.

رئیس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در سال های دهه ۷۰ بحث مطالعات تمدنی در محافل مختلف مطرح شد و به تدریج این بحث وارد فضای آکادمیک شد.

وی افزود: باید کارهای علمی و معرفتی را از نقطه ای کوچک اما درست و دقیق شروع کرد و باید خستگی ناپذیر پیش رفت و برای آن، تولیدات جدیدی را پیش ببریم و به عرصه قابل مراجعه و استناد برای اندیشمندان و دانش پژوهان قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی اظهار داشت: امروز با همت دوستان پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی شاهد شکل گیری ادبیات علمی زیر ساختی هستیم و امروز یک متون و گفتمانی را در اختیار داریم که وقتی می خواهیم سخن از تمدن بگوییم، می توانیم به این منابع اشاره کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha