پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا خوشخو

حوزه/ مدیر کل روابط عمومی جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به ضرورت ایجاد کرسی‌های مشترک آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: دانشگاهیان‌ و حوزویان در قالب کرسی‌های آزاداندیشی روبروی یکدیگر بنشینند و به پرسش‌ و پاسخ با یکدیگر و همچنین رفع شبهات بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا خوشخو  در گفت و گو با خبرنگار"حوزه"در بیرجند ضمن تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه، با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر"روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام بزرگوار است، این مسئله هم مثل همه تدابیر و تصمیم‌های مهمی که در راه جریان صحیح و اسلامی جامعه ما، آن حکیم عالی مقام و آن انسان والا و بصیر مطرح کردند، یکی از برکات وجودی ایشان بوده و هست و ان‌شاءالله خواهد بود، اظهار کرد: به برکت خون شهید والامقام شهید مفتح، روز شهادت این بزرگوار با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

مدیرکل روابط عمومی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن این دو نهاد نیست، بلکه وحدت یعنی اتحاد در هدف و آرمان ها و رسیدن به هدف مشترک است.

وی ادامه داد:  همانطور که در بحث وحدت شیعه و سنی لازم نیست که شیعه، سنی و سنی شیعه شود، در بحث وحدت حوزه و دانشگاه هم لازم نیست که روحانی دانشجو شده و یا دانشجو روحانی شود، بلکه بایستی دانشگاهیان و حوزویان مکمل یکدیگر بوده، هم را بپذیرند، به یکدیگر کمک کرده و از ظرفیت هم استفاده کنند.

این فعال بین المللی افزود: در دانشگاه‌ها گاهی لازم است  حوزویان حضور پیدا کرده و به ارائه یکسری درس‌های بپردازند و در حوزه‌های علمیه نیز گاهی اوقات بایستی اساتید دانشگاه‌ها با حضورشان به ارائه دروس مرتبط بپردازند. همانطور که در سابق نیز ما چهره‌های علمی درخشانی همچون ابن سینا و زکریای رازی را در کشور داشتیم که هم حوزوی بودند و هم دانشگاهی.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: حوزه و دانشگاه هر دو بال مشترکی برای به ثمر رسیدن اهداف علمی کشور هستند که همگام با یکدیگر مسیر توسعه را پیموده اند.

حجت الاسلام و المسلمین خوشخو اظهار کرد: دانشگاه بایستی در سطوح مختلف علمی شتاب بیشتری بگیرد و حوزه علمیه نیز با محوریت معنویت به دانشگاه ها ورود کند و دانشجویان را به لحاظ دینی، مذهبی، فرهنگی و اخلاقی تربیت کند.

وی با تاکید بر ارتباط مداوم حوزه و دانشگاه در طول سال، یادآور شد: نباید ارتباط حوزه دانشگاه تنها منحصر به روز ۲۷ آذر باشد، بلکه این دو بایستی در طول سال با یکدیگر در ارتباط باشند، گفتمان‌های علمی داشته باشند و خلاءهای جامعه را پرکنند.

مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به این نکته که حوزه و دانشگاه دارای نقش بسیار تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی هستند، اذعان داشت: به همین دلیل دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین حوزویان و دانشگاهیان است.

وی با بیان این که متاسفانه تاریخ شاهد آن است که گاهی بر اثر یکسری نفوذها شاهد ایجاد خلائهایی‌ در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بوده‌ایم، ابراز کرد: با توجه به این‌که در آستانه دهه بصیرت و میثاق با ولایت هستیم باید به مسئله بصیرت و همچنین عدم نفوذ دشمن بین حوزه و دانشگاه توجه کافی داشته‌ باشیم.

مدیر کل روابط عمومی جامعه‌الزهرا(س) در ادامه  با اشاره به ضرورت ایجاد کرسی‌های مشترک آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاهیان‌ و حوزویان در قالب  کرسی‌های آزاداندیشی روبروی یکدیگر بنشینند و به پرسش‌ و پاسخ با یکدیگر و همچنین رفع شبهات بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین خوشخو در پایان اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که وحدت حوزه و دانشگاه،تاثیرگذارترین راه رشد و توسعه ایران اسلامی است که نباید از اهمیت آن لحظه‌ای غفلت شود.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha