شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار حفاظ قرآنی حوزه علمیه خوزستان با آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ جمعی از حفاظ قرآنی حوزه علمیه خوزستان با آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، طلاب حافظ قرآن کریم، امروز با آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دیدار کردند.

در این دیدار «حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان» و همچنین حجج‌اسلام «سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان»، «محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان»، «ذبیح‌الله طاهری، استاد برتر حفظ قرآن حوزه علمیه خوزستان»، و جمعی از حفاظ قرآنی مدارس علمیه سطح استان حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام ذبیح‌الله طاهری، استاد برتر حفظ قرآن، ضمن تشکر از حمایت‌های آیت‌الله موسوی جزایری از برنامه حفظ قرآن مدارس علمیه، گزارشی از وضعیت مدارس قرآنی، چگونگی روند حفظ قرآن و فعالیت‌های صورت گرفته در این عرصه ارائه کرد.

وی به بیان اهمیت حفظ قرآن برای طلاب اشاره و بیان کرد: اولین کار یک طلبه حفظ قرآن است؛ چراکه اصل همه‌ی علوم قرآن بوده و اگر طلبه با قرآن مأنوس شود هم از نورانیت آن بهره برده وهم در مسیر طلبگی‌اش محکم‌تر می‌شود.

در راه حفظ قرآن مصمم باشید

همچنین پس از آن، آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، ضمن تقدیر از زحمات مدیریت و جانشین حوزه علمیه خوزستان و همچنین حجج‌اسلام بزرگیان و طاهری، اظهار داشت: این جلسه دل من را شاد کرده و موجبات رضایت خاطر بنده را فراهم آورد؛ فلذا از زحمات مسئولان و متولیان این طرح قرآنی، برای راه‌اندازی برنامه حفظ قرآن بسیار سپاس گذارم و از آن‌ها می‌خواهم که به‌طورجدی این برنامه را دنبال کرده و هرچه در توان دارند برای موفقیت این برنامه تلاش کنند.

وی دوره حفظ قرآن طراحی‌شده توسط حوزه علمیه خوزستان را یک دوره کارشناسی شده دانست و افزود: دوره‌های زیادی برای حفظ قرآن برگزارشده ولی به علت اینکه کارشناسی شده نبودند متأسفانه به نتیجه مطلوب نرسیدند ولی روشی که الآن توسط حوزه علمیه خوزستان طراحی‌شده یک روش کارشناسی شده است و ان شاءالله حتماً به نتیجه خواهد رسید.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در پایان خطاب به طلاب حافظ قرآن بیان کرد: از طلاب حافظ قرآن می‌خواهم که در کار حفظ قرآن معتقد و مصمم بوده و بدانید که راهتان صحیح بوده و از سختی‌ها و مشکلات و مخالفت‌هایی که در مسیر حفظ قرآن بر سر راهتان قرار می‌گیرد نهراسید و محکم به مسیر خود ادامه دهید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha