چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید سجاد موسوی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: بی شک یکی از مهم ترین دستاوردهای وحدت حوزه و دانشگاه، تلاش همه جانبه در جهت اسلامی سازی علوم انسانی است.

حجت الاسلام سید محمد سجاد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه پس از گذشت چهار دهه از طرح موضوع آن، همچنان جزو مهم ترین مباحث زیربنایی کشور ماست، ابراز داشت: مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان بارها بر لزوم تحقق حداکثری این وحدت تأکید نموده و خواستار فراهم شدن زمینه های این مساله شده اند. البته ناگفته نماند که انصافاً در سال های گذشته، قدم های خوبی در این جهت برداشته شده اما نباید به همین میزان اکتفا کرد.

وی ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۲۷ آذرماه، سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح گفت: شهید مفتح، شخصیتی است که حقیقتاً در جهت تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، مجاهدانه کوشید و لازمه قدردانی از تلاش و زحمات این عزیز و دیگر شهدای والامقام این است که ما نیز به سهم خود در جهت نزدیکی و وحدت بیشتر حوزویان و دانشگاهیان تلاش کنیم.

وی افزود: البته باید توجه داشت که مراد و منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، عمدتاً فراهم نمودن زمینه مناسب به منظور نزدیک کردن نظرات و دیدگاه های نخبگان و بزرگان و فعالان این دو بال علمی کشور به یکدیگر است که به ویژه در سال های اخیر و در راستای اسلامی سازی علوم انسانی، شورای تحول شکل گرفته تا سرفصل های مربوطه در تدوین کتب بر اساس آموزه های اسلامی مرتب و تدوین گردد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: بدون تردید از جمله آرمان ها و اهداف مهم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی و اندیشه ای میان حوزه و دانشگاه بوده و از این حیث باید تأکید کرد که خود نام گذاری این روز و تلاش بدین منظور از جمله برکات پیدایش انقلاب اسلامی و آثار ماندگار نهضت امام راحل محسوب می شود.

وی افزود: آن چه مسلم است این که از جمله دستاوردها و برکات تحقق چنین وحدتی به معنای واقعی کلمه، آن است که ما به هدف اسلامی سازی دانشگاه و به تبع آن تحول در علوم انسانی دست پیدا کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha