شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست وحدت حوزه و دانشگاه در یزد

حوزه/استاد حوزه علمیه یزد گفت: برای اینکه جامعه ای به مرزهای واقعی پیشرفت برسد، باید حرکت علم و معنویت به طور همزمان و در کنار یکدیگر اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام اخوان، عصر امروز در دیدار اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: علم از ارکان قدرت به شمار می رود و یکی از برنامه های دشمنان برای متوقف کردن علم، ترور دانشمندان و اندیشمندان است.

وی بیان کرد: دشمنان برای اینکه کشورمان به رشد علمی دست پیدا نکند، هیچ کوتاهی نداشتند و شخصیت هایی همچون شهید مطهری و شهید مفتح تا شهید فخری زاده را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام اخوان افزود: حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها، دو نهاد مهم علمی کشور به شمار می روند و واقعیت این است که یک کشتی برای اینکه به مقصد برسد، هم نقشه می خواهد هم قطب نما و اکنون علم و معنویت نیز همین شرایط را نسبت به یکدیگر دارند و برای رسیدن به موفقیت، به علم جهت‌دار نیاز داریم.

استاد حوزه علمیه یزد ادامه داد: جامعه ای می تواند به مرزهای رفاه حقیقی برسد که هم از لحاظ علمی و هم معنوی درجاتی را کسب کند، زیرا هر دو برای جامعه نیاز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha