جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پاپ فرانسیس

حوزه/ در پی اعلام سفر پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان به عراق در اسفندماه سال جاری، واتیکان از اهداف سفر پاپ و مکان هایی که وی سفر می کند، خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در پی اعلام سفر پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان به عراق در اسفندماه سال جاری، واتیکان از اهداف سفر پاپ و مکان هایی که وی سفر می کند، خبر داد.

نکته جالب توجه این است که پاپ فرانسیس قصد سفر به قلب تپنده تشیع یعنی شهر نجف اشرف را ندارد.

پایگاه خبری واتیکان در بیانیه ای با اشاره به اینکه پاپ فرانسیس برای یاری اقلیت هایی که در معرض مشکلات و کشتار از سوی گروهک های تروریستی قرار گرفتند به عراق سفر می کند، تأکید کرد: اقلیت های مسیحی و ایزدی به ویژه ساکنان نینوا و موصل و شهر های پیرامون در پی اعمال تروریستی داعش مجبور به آوارگی و رها کردن  خانه خود شدند.

در این بیانیه آمده است: پاپ می خواهد از اوضاع آوارگان موصل بازدید کند و با سفر به شهر اربیل که بسیاری از آوارگان موصل و نینوا در آنجا ساکن هستند، آنان را به پایداری در سرزمین اجدادی خود تشویق کند. پاپ همچنین به موصل و قرقوش سفر خواهد کرد تا آنان را به بازگشت به سرزمین اجدادی خود تشویق کند.

واتیکان با بیان اینکه پاپ به دنبال تقویت گفتگو و همزیستی مشترک میان تمامی اقشار دینی از طریق روابط اسلامی مسیحی است، افزود: هیچگونه گفتگوی مسیحی- سنّی وجود ندارد، امّا پاپ تمایل دارد همانند گفتگوی شیعه و مسیحی که از مدتها قبل وجود داشته است ، حرکت جدیدی در این زمینه صورت گیرد.  

واتیکان در بخش دیگر بیانیه خود بیان داشت: پاپ فرانسیس همچنین پیامی در خصوص تلاش در مسیر صلح، گفتگو و همکاری سازنده میان سیاستمداران عراقی برای ساختن کشوری جدید و قدرتمند خواهد داشت.

کاردینال "لئوناردو ساندری" رئیس مجمع کلیساهای شرقی در واتیکان با صدور بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که سفر پاپ به عراق موفقیت آمیز باشد و منجر به بازسازی تمدن غنی بشری و تاریخی در خاورمیانه شود. وی گفت: پاپ به فکر مسیحیان و سایر ساکنان سوریه و عراق است که به خاطر درگیری های طولانی مدت، فرهنگشان از بین می رود.

شایان ذکر است که "ژان پل دوم" پاپ سابق در سال ۱۹۹۹ به طور جدّی عزم سفر به عراق داشت، امّا به خاطر رژیم صدام، این سفر لغو شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha