پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تربیت فرزند

حوزه/ خانم فرمانی با تاکید بر حفظ جایگاه پدر در خانواده گفت: مادر نقش مهم تری را در حفظ جایگاه هر کدام از اعضای خانواده، خصوصا جایگاه و نقش مهم پدر دارد، زیرا مهر مادری در حقیقت با تدبیر خردمندانه پدر تکمیل می شود و آنچه شخصیت قوی برای فرزندان می سازد نقش و جایگاه پدر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از ارومیه، منیره فرمانی، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه ریحانة الرسول (ص) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خانواده نهادی اخلاقی و طبیعی جهت تعالی و رشد انسانهاست که هر یک از اعضا در آن نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی ادامه داد: مادر نقش مهم تری را در حفظ جایگاه هر کدام از اعضای خانواده، خصوصا جایگاه و نقش مهم پدر دارد، زیرا مهر مادری در حقیقت با تدبیر خردمندانه پدر تکمیل می شود و آنچه شخصیت قوی برای فرزندان می سازد نقش و جایگاه پدر است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایحان غربی تصریح کرد: حضرت زینب (س) در خضوع و خشوع و بندگی وارث پدر ومادر بودند و با وجود اینکه قبل از ازدواج با عبدالله بن جعفر شرط کرده بودند، هرگاه امام حسین (ع ) به سفر رفتند همراه با ایشان باشند ولی زمانی که امام حسین (ع) عزم کربلا نمودند اولین کاری که این بانوی مجلله انجام دادند کسب اجازه از همسرشان برای همراهی با برادر بود.

وی افزود: حضرت زینب کبری (س) با کسب اجازه از شوهر خود، به فرزندانش درس زندگی آموختند و البته فرزندان حضرت از مادر درس ولایت مداری نیز آموخته بودند که به محض اعلام قیام امام معصوم، به یاری او برخاستند و در روز عاشورا با وجود توطئه های دشمن تا آخرین نفس در کنار امام خود ماندند و در این راه به فیض شهادت نائل شدند.

فرمانی در پایان گفت: ما نیز باید فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنیم که با آگاهی و معرفت همیشه در رکاب امام زمان (عج) باشند و نیرنگ و فریب دشمنان آنها را از مسیر شان منحرف نسازد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha