جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پژوهش

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: مروز عده ای با تفکر غیر الهی اقدام به ساخت فیلم و سریال هایی می کنند که اثری از خداوند در آن ها دیده نمی شود و مردم را به سمت یک زندگی غیر دینی سوق می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، سمیه دلیر اخگر، امروز در جلسه پژوهشی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که رهبر انقلاب هر ساله سیاست های کلی نظام را در قالب سخنرانی ها و پیام ها، بیانه ها و ... به ابلاغ می کنند، اظهار داشت: طلاب باید با توجه به بیانات رهبر انقلاب و نیاز جامعه و براساس منویاتمعظم له اقدام به پژوهش کرده و سیاست های کلی رهبری را به مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم خط و مشی انقلاب را در چهل سال دوم مشخص کرده است و مخاطب اصلی معظم له در بیانیه گام دوم جوانان  هستند که باید با شور و نشاط وارد عرصه شوند و آن را به سرانجام برسانند. خودسازی و جامعه سازی از مهم ترین تاکیدات رهبری در این بیانیه است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، بیان داشت: علم و پژوهش در بیانیه گام دوم دارای اهمیت بسیار فراوانی است و اگر در جامعه پژوهش، جایگاه واقعی خود را پیدا کند موجب اقتدار، عزت، توانایی و ثروتمند شدن کشور می شود و لازم است یک انقلاب پژوهشی ایجاد شود تا کشور به قله های علم و دانش دست یابد.

وی، تحقق انقلاب علمی و پژوهشی را با اتحاد نهادهای علمی با همدیگر ممکن الوقوع دانست و گفت: باید ضمن تقسیم وظایف از موازی کاری دوری کرده و با شتاب و علمی  کارها را پیش برد و علمی و کاربردی، عملی و تخصصی کردن پژوهش ها و روش ها و استفاده از راهکارهای به روز و اعتماد به خود از راه هایی است که می تواند منویات رهبری را در پژوهش محقق سازد.

دلیر اخگر افزود: انتظار رهبر انقلاب از جامعه پژوهشی این است که مقالات به سمت تحول خواهی برود و این مسئله در جنبه های مختلف علوم باید توسط طلاب و نخبگان جامعه مورد پژوهش قرار بگیرد و تبیین شود.

وی اضافه کرد: از جمله مباحثی که نیاز جدی به پژوهش دارد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف به آن تاکید داشتند، این سند موارد کلی را معرفی و بیان کرده و لازم است موارد تربیتی، اخلاقی، علمی و ... به صورت عملی و کاربردی تبیین شود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: مطالعات زنان و گسترش نسل، گفتمان سازی و رسانه ملی، ساخت فیلم و سریال و حضور فعال در عرصه های سیاسی و فرهنگی از جمله خواسته های رهبر انقلاب است که باید مورد دقت قرار گیرد، چرا که امروز عده ای با تفکر غیر الهی اقدام به ساخت فیلم و سریال هایی می کنند که اثری از خداوند در آن ها دیده نمی شود و مردم را به سمت یک زندگی غیر دینی سوق می دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha