جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تربیت فرزند

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، رفتارهای متناقض والدین با فرزند را یکی از اشتباهات دانست و تاکید کرد: رفتارهای دوگانه فرزند را سردرگم می کند و سمّ مهلکی برای شخصیت‌ کودک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، طرلان رحیمی، روز جمعه در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که مادران پرچمداران محبت ومهربانی هستند و با نوری که خداوند در وجودشان قرار داده همه اهل خانه را نورانی کرده و به آن ها آرامش می دهند، اظهار داشت: اگر از رفتار کودکی ناراحت باشید نباید در آن لحظه با عصبانیت به آن پاسخ داد، بلکه باید در موقعیت مناسبی در این خصوص با او صحبت کرده و قانعش کرد و به فرزند خود بفهمانید که رفتارهای خوب او مادر و پدر را خوشحال و حرکات زننده اش موجب رنجش والدین می شود.

وی، اجازه دادن به کودک برای انتخاب جهت رسیدن به استقلال شخصیتی را لازمه تربیت دانست و گفت: تربتی کودک فقط توهین نکردن به او نیست بلکه باید با رفتارهای عاطفی او را برای یک تربیت مناسب دلگرم کنیم و فرزند این گرمی را در خانه احساس کند و به دنبال گدایی محبت از دیگران نباشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، رفتارهای متناقض والدین با فرزند را یکی از اشتباهات در خانواده دانست و تاکید کرد: این رفتارهای دوگانه فرزند را سردرگم می کند و سمّ مهلکی برای شخصیت‌ کودک است و هرگز احساس امنیت نخواهد کرد و او را دچار افسردگی و اضطراب می‌کند.

وی با بیان این که برای رشد کودک باید اجازه داد او کارهایش را خود انجام بدهد، افزود: گاهی والدین برای کمک به فرزند به جای او حرف می زنند، کارهایش را انجام می دهند، به جای او فکر می کنند و تصمیم میگیرند و این امر نه تنها موجب رشد کودک نمی شود، بلکه اجازه بروز اشتباهات او و اصلاح آن را هم می گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha