پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نهم دی

حوزه/ اللهوردی زاده گفت: حسینی و عاشورایی بودن ملت ایران از عواملی بود که باعث شد مردم بی  صبرانه به صحنه حماسه نهم دی بیایند و شور و حماسه کربلا و عاشورا انقلاب را از برهه حساس عبور داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از آذربایجان غربی، لیلا الهوردی زاده، امروز در مراسم گرامیداشت ۹ دی که در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که حضور عاشورایی مردم ولایتمدار ایران اسلامی در ۹ دی ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّنی بر افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید، اظهار داشت:  حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که به همگان نشان دادند با گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی، کماکان پایبند به ارزش‌ها هستند و به فرمان ولی فقیه لبیک‌ می گویند و همیشه از اسلام و انقلاب اسلامی به خوبی پاسداری خواهند کرد و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

وی افزود: بصیرت به معنای آگاهی علمی و عملی، همراه با نکته سنجی و درایت و فهم، انسجام و وحدت ملی، دشمن شناسی است و به تعبیر امیرمؤمنان، مشاهده درست و دقیق حوادث، تفکر و تدبر درآنها و سنجیدن مسائل و حوادث می باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ به علت نام گذاری ۹ دی به روز بصیرت اشاره کرد و گفت: در ۹ دی مردم بصیر ایران اسلامی، با آگاهی، درایت و وحدت ملی برای سرکوب فتنه گران به خیابان ها آمدند و با برپایی راهپیمایی، ضمن محکوم کردن اقدام فتنه گران، با رهبر معظم انقلاب و آرمان های امام راحل و شهیدان، میثاقی دوباره بستند.

وی تصریح کرد: حسینی و عاشورایی بودن ملت ایران از عواملی بود که باعث شد مردم بی  صبرانه به صحنه حماسه نهم دی بیایند و شور و حماسه کربلا و عاشورا انقلاب را از برهه حساس عبور داد.

اللهوردی زاده با بیان این که میان بصیرت و ولایت مداری پیوند ناگسستنی وجود دارد، اضافه کرد: ولایت مداری بدون شناخت کافی، بصیرت و آگاهی، معنا و مفهوم درست و حقیقی پیدا نمی کند و در ایمان، باور قلبی و رفتار بیرونی انسان آثار مطلوب و سودمندی را به جای نمی ‌گذارد و موجب شقاوت می گردد.

وی با تصریح بر این که بی‌بصیرتی افراد در جنگ جمل، آن ها را از ولیّ خدا جدا کرد، گفت: در جنگ جمل افرادی که مدّعی پذیرش حکومت امام علی(ع) بودند، با همه شناختی که از فضائل و مقام معنوی آن حضرت داشتند، در حقّانیت و مشروعیت این جنگ دچار تردید شدند و در یاری امام علی (ع) کوتاهی کردند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ بیان داشت: اگر همدلی، بصیرت، یک صدایی، دشمن شناسی و اطاعت پذیری از ولی در ایران اسلامی رونق نداشت دشمن به راحتی می‌توانست با بهره‌ گیری از عناصر خود فروخته و ساده لوح همه آن نقشه‌های شوم و سیاه خود را در این سرزمین پیاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • داود IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    مطالب خوبی درباره ۹ دی بیان شده. تشکر می کنم.