جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام زمان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: باید در طول هفته مراقب اعمال خودمان باشیم و با استعانت از خدای متعال و توسل به حضرات معصومین راهمان را از شیطان جدا کرده و به امام زمان (عج) وصل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی پریوش علیزاده، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که هدف از خلقت انسان، رسیدن به کمال بوده و نهایت کمال نیز قرب خداوندی است، اظهار داشت: رسیدن به قرب خداوندی جز با معرفت امکان پذیر نیست و تنها راه تحصیل آن هم شناخت امام زمان (عج) می باشد و با تبعیت از دستورات ائمه معصومین و عمل بدان ها می توان به این مقصد دست یافت.

وی  با اشاره به این که در روایات شیعه و اهل سنت فردی را که بدون شناخت امام از دنیا برود، جاهل عنوان کرده اند، افزود: اگر معرفت الهی بدون شناخت امام زمان باشد منتهی به دین داری نمی شود و هر جایی که سخن از خوبی و خیر باشد ریشه آن در ائمه معصومین است، بنابراین شناخت امام برای هر مسلمانی واجب و ضروری است.

استاد حوزه خواهران با تاکید بر این که در شناخت امام نباید به ظواهر و معرفت سطحی بسنده کرد، گفت: معرفت حوزه گسترده ای دارد و شناخت امام باید عمیق و همراه با تفکر و جهت رسیدن به تعالی انسانی باشد.

وی با بیان این که هر چیزی را که به نام شیعه مطرح می کنند قابل قبول نیست، چرا که عقیده هر مذهب و دینی را  باید در کتب علمای آن پیدا کرد، اضافه کرد: هیچ مکان معینی برای وجود و حضور امام زمان (عج) نمی توان مشخص کر و امام به خاطر ولایت تکوینی اش می تواند در همه مکان ها حاضر باشد.

علیزاده ادامه داد: رسالت اصلی پیامبر و اهل بیت علیهم السلام مبشر و منذر بودن است و مردم را به سوی خدا دعوت می کنند و امام زمان هم داعی الی الله است و هم فریادرس و هدایت کننده مستضعفان عالم و مثل پدری دلسوز، برادری وفادار و مادری مهربان انسان را به سوی حقیقت رهنمون می سازد.

وی افزود: یکی از خصوصیات پدر احساس مسئولیت نسبت به فرزندش هست و امام عصر(عج) نیز حقیقتا پدر دلسوز امت می باشد و از گناهان شیعیان ناراحت می شوند و یکی از دلایل استغفار معصومین، هم قصورات شیعیان است و اهل بیت برای بخشیده شدن گناهان امت استغفار می کنند.

استاد حوزه خواهران، امام را محور هستی دانست و بیان داشت: از نظر شیعه امام واسطه فیض رسانی به پدیده های جهان آفرینش، محور هستی و موجب امان و ایمنی اهل زمین از بلایا است.

وی تصریح کرد: در بازگو کردن فضائل اهل بیت(ع) و امام زمان (عج) باید ظرفیت های وجود طرف مقابل را هم لحاظ بکنیم و عشق به حضرات معصومین را در دل ها پرورش بدهیم که این امر موجب هدایت انسان می شود.

علیزاده گفت: باید در طول هفته مراقب اعمال خودمان باشیم و با استعانت از خدای متعال و توسل به حضرات معصومین راهمان را از شیطان جدا کرده و به امام زمان (عج) وصل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha