چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ استاد حوزه علیمه خواهران آذربایجان غربی با تاکید بر این که اخلاص سردار سلیمانی برگرفته از زندگی حضرت زهرا (س) بود، گفت: رفتار، اخلاق و کلام سردار سلیمانی متاثر از اخلاص درونی او بود که برگرفته از مکتب اهل بیت و حضرت زهرا سلام الله علیها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه فاطمه ثانی، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که اخلاص شهید سلیمانی متاثر از الگو گرفتن از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها بود، اظهار داشت: بنابر روایتی از امام هادی (ع) شیعه همیشه تحت ولایت اهل بیت است و احساس ترس نمی کند و سردار سلیمانی همیشه در وسط میدان های مبارزه بود و علی رغم این که همه دشمنان قسم خورده اسلام و بشریت دنبال ترور ایشان بودند اما این دلداده اهل بیت به آنچه که وظیه اش بود عمل می کرد.

وی به اشاره به توصیه ای از سردار سلیمانی پرداخت و گفت: حاج قاسم سلیمانی در ضمن توصیه ای می فرمود؛ شرط شهید شدن، شهید بودن است؛ بوی شهید از اخلاق و رفتار وکلام او به استشمام می رسد و با فرمان خدا و رسولش بیایید زنده شویم.

استاد حوزه علیمه خواهران آذربایجان غربی با تاکید بر این که اخلاص سردار سلیمانی برگرفته از زندگی حضرت زهرا (س) بود، اضافه کرد: رفتار، اخلاق و کلام سردار سلیمانی متاثر از اخلاص درونی او بود که برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و حضرت زهرا سلام الله علیها است.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در روایتی بیان می کنند؛ از همه دنیای شما سه چیز نزد محبوب من است؛ نظر به وجه پیامبر صلی الله علیه وآله، تلاوت قرآن وانفاق در راه خدا و با بیان این روایت می توان فهمید دنیا در نزد حضرت چقدر ناچیز وابزار است و جز خدا چیزی برایشان اهمیت و ارزش ندارد و حضرت لباس خود را خالصانه در شب عروسی به فقیر می بخشد و مورد قبول پروردگار واقع می شود و سردار سلیمانی هم اخلاص حضرت زهرا را در زندگی خود سرمشق قرار داده و بدان عمل کرده بود و در نهایت به افضل اعمال که از عبادت خالص ناشی می شود و همان شهادت است نائل شد،.چرا که حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند؛ " مَنْ أصْعَدَ إلَی اللهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللهُ إلَیْهِ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ". هرکس عبادت خالص بسوی خدا بفرستد خدا افضل مصلحت را برای او تعیین می کند.

ثانی در پایان با توصیه به عملی کردن اخلاص در زندگی گفت: باید کار برای خداوند را در زندگی خود عملی کنیم و از همان اول با انجام کارهای کوچک اما از روی اخلاص می توان شروع کرد و ترک گناه به خاطر خداوند انسان را به اخلاص نزدیک خواهد کرد و آثارش را در زندگی خواهیم دید و با توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها و در خواست مدد از ایشان و با الگو گرفتن از سردار سلیمانی عاقبت به خیر خواهیم شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha