جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) چایپاره، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و پاسخ به شبهات را از روش های مبارزاتی حضرت زهرا(س) عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، توران جلیل پور، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) چایپاره برگزار شد، با بیان این که حضرت زهرا (س) را باید بی‌تردید بزرگ‌ترین حامی و فدایی ولایت دانست که با فدا کردن خود، درس ولایتمداری و امام محوری را به همگان آموخت، اظهار داشت: مسئله ولایت یکی از ارکان اصلی اسلام است که در احادیث و آیات نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) چایپاره ادامه داد: حضرت زهرا (س) به عنوان اولین حامی و مدافع ولایت، آغازگر دفاع از حریم ولایت است و دفاعیات و مبارزات حضرت از آن جهت مهم و سرنوشت‏ ساز است که الگویی برای مبارزه وجود نداشت و ایشان خود طراح مبارزه با تحریف و ترسیم کننده‏ نقشه‏ دفاع از ولایت شد و چون سیاست‌مداری قهرمان در صحنه،‏ ظاهر گشت.

جلیل پور با بیان این که سکوت امام علی ( ع) بعد از رحلت رسول اکرم برای تحکیم بنیان های اسلام نوپا و وحدت مسلمین بود اما حضرت زهرا با روشنگری های خود اجازه نداد انحراف در امر خلافت نادیده گرفته و خط ولایت و تشیع در تاریخ محو شود.

وی، تبیین شخصیت و جایگاه رفیع علی (ع) برای مردم را از راه های مبارزه حضرت زهرا (س) دانست و بیان داشت: حضرت فاطمه (س) با جسارت و شجاعتی مثال‌زدنی، جریانی را که می‌رفت تا غدیر را قربانی آرزوها و هوس‌های خود سازد و خود را جانشین پیامبر (ص) قلمداد کند، رسوا ساخت تا برای همیشه، دستان پشت پرده این جریان نمایان شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) چایپاره، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و پاسخ به شبهات را از دیگر روش های مبارزاتی حضرت زهرا عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین تلاش‌های هنرمندانه حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت، خنثی‌سازی توطئه‌های فکری دشمن و مقابله با سموم زهرآلود شبهات بود که اگر با پاسخی دندان‌شکن حضرت زهرا (س) همراه نمی‌شد، تشیع و بلکه کل اسلام را تشییع کرده و آن را در زیر خروارها خاک دفن می‌کردند.

وی، عدم بیعت با خلفای پیشین را از دیگر راه های مقابله حضرت زهرا با جریان بدعت و انحراف عنوان کرد و ادامه داد: از موارد دیگر حمایت فاطمه (س) از ولایت این بود که تا وقتی زنده بود، هرگز با خلیفه اول بیعت نکرد و با او تا آخرین لحظه عمر خود در حال خشم و غضب و قهر بود و این سؤال بر ذهن همه اندیشمندان نقش بست که چرا فاطمه (س) با خلیفه اولی بیعت نکرد، در حالی که روایات زیادی مرگ بدون امام را مرگ جاهلی تعبیر کرده است.؟

جلیل پور با تاکید بر این که وصیت حضرت زهرا(س) مبنی بر دفن شبانه هم آخرین راه مبارزه حضرت با انحراف و نفاق بود، گفت: امروز آزمون بزرگ ولایتمداری ما تبعیت از فقیه جامع‌الشرایطی است که مدّبرانه زمام امور را به دست گرفته و با پیروی از بانوی گرامی اسلام، عَلَم مبارزه با کفر و نفاق را در اهتزاز نگه داشته است و ازاین رو وظیفه هر شیعه ولایتمدار، پیروی از ولایت‌فقیه است تا با تأسّی به حضرت زهرا (س) با سکوت ولیّ زمان خویش، سکوت و با فریاد او فریاد سر دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha