سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام زمان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به خصوصیات یاران امام زمان (عج) گفت: منتظر واقعی امام زمان باید سنجیده و حساب شده سخن بگوید و اگر در بیانات رهبر انقلاب دقت کنیم می بینیم که سخنان معظم له عالی و بدون عیب و نقص است و این مسئله با مطالعه، تحقیق و علم به دست می آید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، فاطمه محترم، در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه، برگزار شد، رفتارهای همراه با ادب را از ویژگی های یاران امام زمان(عج) عنوان کرد و اظهارداشت: ادب مهم ترین سرمایه انسان در این دنیا است و طبق روایات یاران امام زمان(عج) دارای این ویژگی هستند.

وی سخن گفتن با بصیرت و آگاهی را دومین خصوصیات منتظران اما عصر(عج) عنوان کرد و افزود: منتظر واقعی امام زمان باید سنجیده و حساب شده سخن گوید و اگر در بیانات رهبر انقلاب دقت کنیم می بینیم که سخنان معظم له عالی و بدون عیب و نقص است و این مسئله با مطالعه، تحقیق و علم به دست می آید.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی ادامه داد: یاران امام زمان (عج) از عثراث و لغزش‌های دیگران می‌گذرند و اگر کسی پیش آن ها عذر خواهی کرد، عذر او را می پذیرند و از شرایطی را که خداوند متعال برای آن ها پسندیده و به نفعشان بوده و براساس سعیشان فراهم کرده، راضی هستند.

وی، ستارالعیوب بودن و عدم عیب جویی دیگران را از دیگر شاخصه های سربازان امام عصر(عج) دانست و گفت: انسان مؤمن ستارالعیوب است و به دنبال عیوب دیگران نیست تا با کشف آن ها آبروی انسانی را ببرد و شکر نعمتی را که خدای متعال بدو داده است را به جا می آورد.

این استاد حوزه، داشتن وقار را پنجمین شاخصه یاران امام زمان (عج) بیان کرد و گفت: رفتار، گفتار، و حرکات مؤمن همراه با عقل و وقار است و در برخورد با دیگران حریم های الهی را رعایت می کند و همین امر موجب عزت وی می شود و در برابر رفتارهای ناشایست دیگران صبر می کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha