جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میلاد حضرت زینب(سلام الله علیها) « روز پرستار »

حوزه/ حجت الاسلام پور اکبر گفت: حضرت زینب حلم و بردباری امام حسن (ع) و شجاعت امام حسین (ع) را به ارث برده بود و از خود گذشت تا دین باقی بماند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی حجت الاسلام حسن پوراکبر، امروز در مراسم ولادت حضرت زینب کبری (س) که به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) چایپاره برگزار شد، با بیان این که زینب معروف ترین نام دختر بزرگ امام علی (ع) است و این نام گذاری توسط پیامبر صورت گرفت، اظهار داشت: حضرت زینب کبری از شخصیت های برجسته تاریخ اسلام و الگوی منحصر به فرد برای زنان و مردان عالم در مبارزه با طاغوت است و به اعتراف همه تاریخ نویسان حضرت آراسته به همه فضائل اخلاقی و الهی بود و در وقار و شخصیت هم چون خدیجه کبری و در حیا و عفت مثل حضرت زهرا (س) و در رسایی و شیوایی بیان و سخن نظیر علی (ع) بود.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) حلم و بردباری امام حسن (ع) و شجاعت امام حسین (ع) را به ارث برده بود و از راویان حدیث است و در ۵ سالگی خطبه حضرت زهرا را با آن مضامین بلند حفظ و به دیگران منتقل کرد و عالمه غیر معلمه ای بود که علوم را از ذات الهی دریافت کرده است.

عضو هیئت امنای مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) چایپاره عابده بودن را یکی از القاب حضرت  زینب عنوان کرد و گفت: حضرت زینب به جایی رسیده بود که امام حسین (ع) از وی می خواهد او را دعا کند و در شام عاشورا هم نماز شبش را ترک نکرد و شب ها را برای تهجد و تلاوت قرآن سپری می کرد و نماز شب های مادر و راز و نیازهای پدر را دیده بود و به عابده آل علی، مشهور گردید.

وی افزود: همه سکنات و افعال حضرت زینب کبری مبنی ر راستی و درستی بود به همین دلیل به صدیقه صغری مشهور شده است و درس عفت و پاکدامنی را در مکتب امام علی (ع) آموخته بود و در بیان امام علی (ع) آمده است که انسان عفیف نزدیک است که فرشته ای از فرشتگان خدا باشد.

حجت الاسلام پوراکبر افزود: از دیگر القاب حضرت زینب، صابره است و به خاطر پروردگار عالم صبر کرد و از دیدگاه اسلام این امر داری ارزش والایی دارد و در دین انسان اگر صبر نباشد ارزشی ندارد و پاداش و اجر صابران از حد و شمارش خارج است و حضرت زینب اسوه صبر بود و این را در نهضت عاشورا به نمایش گذاشت.

وی در پایان گفت: حضرت زینب(س) از خود گذشت تا دین باقی بماند و در راه دین شجاعت به خرج داده و فداکاری و ایثار کرد و تمام آن چه که به عنوان فضائل حضرت بیان شده است قطره ای در مقابل دریاست.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha