پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تربیت فرزند

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تربیت عملی و تشویق به عبادت را از نکات بارز حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانست و بیان داشت: وقتی والدین الگوی عملی کودکان برای عبادت پروردگار باشند، فرزندان در آینده و بزرگ سالی به تأسی از والدین این راه را ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از آذربایجان غربی، فاطمه ابراهیمی، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که گاهی مشغله های دنیا انسان را از تربیت فرندان غافل می کند، اظهار داشت: برای رهایی از سردرگمی ها، لازم است به حداقل های دنیا اکتفا کرده و محبت آن را از دلمان خارج کرده و در تربیت فرزندان خود به سیره اهل بیت (ع) توجه کنیم که سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: سیره رفتار حضرت فاطمه (سلام الله علیها) با فرزندان خود سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است و حضرت ضمن احترام به فرزندان خود، آنها را با احترام مورد خطاب قرار می دادند و آموزش و تربیت دینی و اخلاقی اولاد خود مهم ترین دغدغه حضرت بود که حدیث کساء نمونه بارز این رفتارهاست.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرزندان خود را همیشه برای یادگیری و تعلیم و تزکیه آماده می کرد، گفت: حضرت فاطمه (س) شادی و خوشحالی را در منزل خود تسری می داد و این تا حدی بود که از بازی با کودکان که نقش به سزایی در تربیت آنها دارد اجتناب نمی کرد و رسیدگی به اولاد خود را در اولویت کارها و برنامه های خود قرار می داد.

وی تربیت عملی و تشویق به عبادت را از نکات بارز حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانست و بیان داشت: وقتی والدین الگوی عملی کودکان برای عبادت پروردگار باشند، فرزندان در آینده و بزرگ سالی به تأسی از والدین این راه را ادامه خواهند داد.

ابراهیمی افزود: عدالت در توجه به کودکان از دیگر خصوصیات تربیتی در منزل حضرت زهرا (س) بود و در منزل حضرت فرقی بین اولاد وجود نداشت و لازم است همه ما در راستای تربیت دینی ائمه اطهار علیهم السلام قدم برداشته و فرزندان صالحی رابرای ظهور آقا و مولایمان تربیت نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha