پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای روحانی با عنوان «روحانیت علمدار انقلاب» در مدرسه علمیه علوی قم -حجت الاسلام محمدحسنی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی با تأکید بر اهمیت حضور در فضای مجازی گفت: توجه به ملاحظات امنیتی و حفاظتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و رعایت این ملاحظات بسیار حائز اهمیت است و نباید از آن غافل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی‌های دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی(ره) نیروی دریایی ارتش و اردوگاه شهید رسولی در نوشهر گفت: باید همه ما حضور فعال در فضای مجازی داشته باشیم. مقام معظم رهبری توصیه های منحصر به فردی در این زمینه دارند. ایشان فرمودند «اگر من رهبر انقلاب نبودم، حتماً رئیس فضای مجازی می شدم» منظور از حضور در فضای مجازی مدیریت آن است، نه فعالیت عادی در آن. به تعبیری فرماندهی فضای مجازی مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با تأکید بر تغییر رویکرد فعالیت در فضای مجازی افزود: بخواهیم یا نه؛ در شرایط کرونایی و حتی در دوران بعد از کرونا هم دیگر بعید است جلسات، کلاس ها و سخنرانی ها و آیین های مان را مانند گذشته برگزار کنیم. بنابراین ماهیت کارهای اجرایی نسبت به گذشته تفاوت کرده است.

وی گفت: در این شرایط با توفیق جبری از فضای حقیقی به فضای مجازی کوچ کرده ایم. همه جامعه هدف ما در دستان ما هستند. باید تلاش کنیم زمینه‌های جذب خانواده‌ها و کارکنان در کانال ها و گروه هایِ پیام رسان فرهنگی و عقیدتی فراهم شود. باید سازماندهی فرهنگی داشته باشیم. هر کدام از گروه های سازمان یافته را به سرگروهی بدهیم. دقیقاً آنچه به عنوان حلقه های معرفت و محبت در میان سربازان وظیفه است، باید در فضای مجازی نیز شکل بگیرد؛ به این ترتیب که سر گروه حرف دل اعضا را بشنود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی خاطر نشان کرد: امروز جامعه ما گره های ذهنی فراوانی دارد. امروز جنگ نرم تحت شدیدترین نبردهای روانی علیه کلیت نظام، انقلاب و ارگان‌های مختلف صورت گرفته است. شدیدترین جنگ نرم در حوزه اعتقاد و ایمان هم علیه کشور ما اتفاق افتاده است. اگر ما نتوانیم این گره های معنوی را از ذهن مردم باز کنیم. خوش خیالی است که فکر کنیم به ماموریت مان به درستی عمل کرده ایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: دست دشمن در فضای مجازی از ما بازتر است. باید برای رفع این مشکل چند کار انجام دهیم. ابتدا اینکه همه را به فضای مجازی بیاوریم. نکته دیگر این است که حاضران در فضای مجازی را با خود همراه کنیم. در فضای مجازی نیاز به تولید و بارگذاری مطالب جذابی داریم که مردم و جوانان خانواده ها به دنبال ما بیایند. این موضوع نیاز به اتاق فکر و همیاری تحقیق و پژوهش، خوش ذوقی، استفاده از اهرمهای هنر و مخاطب شناسی دارد. باید اثرسنجی و سنجش اثربخشی انجام شود که ببینیم آیا این کاری که انجام می دهیم به درستی صورت می گیرد یا فعالیت هایمان وقت تلف کردن است.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه تصریح کرد: توجه به ملاحظات امنیتی و حفاظتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و رعایت این ملاحظات بسیار حائز اهمیت است و نباید از آن غافل شد.
وی تأکید کرد: باید در فضای مجازی باشیم اما این حضور نباید این گونه باشد که اطلاعات خودمان خانواده، یگان‌ها، تجهیزات و امکاناتمان را در اختیار دشمن قرار دهیم. در برخی از موارد خصوصیات اخلاقی افراد نیز در اختیار دشمن قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی خاطر نشان کرد: باید از فضای مجازی بهترین بهره را برد. البته سواد استفاده از فناوری مسئله دیگری است. متخصص این کار حفاظت اطلاعات است. باید همه دست به دست هم دهیم و جامعه هدفمان از سربازان وظیفه تا کارکنان و خانواده آنها را به درستی سازماندهی کنیم؛ به گونه ای که مشکلات حفاظتی پیدا نکنیم. نباید کاری کنیم، موضوعاتی که دشمن سال‌ها به دنبال آن است، در سایه عدم رعایت ملاحظات حفاظتی با دستان خودمان به راحتی در اختیار آنها قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha