سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام طاهری گفت: ما در بحث حفظ قرآن عجله‌ای نداریم و بیشتر به دنبال کیفیت کار هستیم؛ از این رو برنامه حفظ مدارس علمیه قرآنی به این صورت است که طلاب روزانه یک تا سه خط قرآن را همراه با تجزیه و ترکیب، ترجمه، تفسیر و خطابه آن حفظ می‌کنند.

حجت‌الاسلام ذبیح‌الله طاهری، استاد حفظ قرآن حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به اشاره به اهمیت حفظ قرآن توسط طلاب، اظهارداشت: یکی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر اسلام قرآن بوده و اولین کاری که باید طلاب انجام دهند حفظ قرآن است؛ زیرا قرآن اصل همه علوم می‌باشد.

وی افزود: طلاب باید با قرآن مأنوس باشند؛ زیرا وقتی طلاب با قرآن مأنوس شوند هم از نورانیت قرآن بهره می‌برند و هم در مسیر طلبگی محکم‌تر می‌شوند.

حجت‌الاسلام طاهری، هدف از برنامه حفظ قرآن را انس بیشتر طلاب با قرآن دانست و گفت: عالم دینی باید مسلط به قرآن باشد و رسالت یک طلبه در مرحله اول حفظ قرآن و تسلط به آن است.

استاد حفظ قرآن حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه آیات الهی موافق فطرت انسان هستند و انسان بالفطره آیات قرآنی را می‌پذیرد طلاب حافظ قرآن در امر تبلیغ دین از بقیه طلاب موفق‌تر بوده و از قدرت اقناع بیشتری برخوردارند.

وی گفت: ما در بحث حفظ قرآن عجله‌ای نداریم و بیشتر به دنبال کیفیت کار هستیم؛ از این رو برنامه حفظ مدارس علمیه قرآنی به این صورت است که طلاب روزانه یک تا سه خط قرآن را همراه با تجزیه و ترکیب، ترجمه، تفسیر و خطابه آن حفظ می‌کنند.

حجت‌الاسلام طاهری، با بیان اینکه هدف اصلی راه‌اندازی مدارس علمیه قرآنی، انس طلاب با قرآن و معارف قرآنی است، گفت: خوشبختانه وضعیت این مدارس و طلاب آن‌ها بسیار خوب و تاکنون بالاتر از انتظار ما بوده است؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون به بیشتر اهدافی که نسبت به این مدارس ترسیم کرده بودیم، رسیده‌ایم.

استاد حفظ قرآن حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: آنچه مهم است حفظ قرآن توأم با عمل به مفاد آن است؛ ازاین‌رو لازم است که طلاب علاوه بر حفظ قرآن به مفاد آیات قرآنی عمل کرده و این مسأله چه در محیط درسی و چه در ارتباط با خانواده در خصوصیات اخلاقی‌شان نمود بیرونی داشته باشد.

حجت‌الاسلام طاهری در پایان از برگزاری دوره حفظ نهج‌البلاغه بعد از نیم سال دوم تحصیلی طلاب خبر داد و بیان کرد: ازآنجایی‌که قرآن و عترت باید توأم با یکدیگر باشند؛ تصمیم گرفتیم که پس از نیمسال دوم تحصیلی، برنامه حفظ نهج‌البلاغه را نیز در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha