جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی

حوزه/ با پایان یافتن تحصیلات گروه اول از طلاب مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه‌های علمیه، اولین آزمون اصلح (صلاحیت حرفه‌ای معلمی دانش پژوهان) همزمان با مراکز تربیت معلم سراسر کشور به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با پایان یافتن تحصیلات گروه اول از طلاب مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه‌های علمیه، اولین آزمون اصلح (صلاحیت حرفه‌ای معلمی دانش پژوهان) همزمان با مراکز تربیت معلم سراسر کشور به صورت مجازی برگزار شد.

آزمون اصلح  صلاحیت حرفه‌ای معلمی روز جمعه ۲۱ آذرماه با شرکت ۵۰۰ نفر از طلبه معلمان مرکز تربیت مبلغ معلم هم زمان با سایر داوطلبان شرکت در آزمون اصلح برگزار شد.

 آزمون اصلح آزمونی است که پس از قبولی در دوره مهارتی برگزار می‌شود که شامل سه بخش می‌باشد. دوره کارآموزی و مولفه فرهنگی هر کدام به طور جداگانه برخوردار از ۲۷۵ امتیاز و آزمون کتبی اصلح نیز دارای ۴۵۰ امتیاز است، مهارت آموز با کسب ۶۵ درصد نمره در هر بخش، قبولی خود را تضمین خواهد کرد.

طراحی سؤالات آزمون مهارت آموزان را بر مبنای مدل شایستگی معلمان، تحلیل کیفی مضامین برنامه درسی در کلیه رشته ها و همچنین چارچوب سنجش سه بعدی صورت گرفته است.

سئوالات این آزمون در چهار حیطه تحلیل تربیتی - اخلاقی، دانش تربیتی، دانش موضوعی و دانش موضوعی – تربیتی می‌باشد. پیش بینی حیطه محتوایی، تدوین سناریوهای کوتاه و بلند و طبقه بندی سطح متفاوت یادگیری، سه مستند مهم رعایت شده در طراحی سئوالات به شمار می رود.

 قبول شدگان نهایی به عنوان معلم رسمی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.

همان طور که در گزارش ها و گفت و گوهای خبری طی روزهای گذشته عنوان شد، نتایج آزمون، اوایل دی ماه سال جاری همزمان با نمره کارآموزی و مولفه فرهنگی مهارت آموزان اعلام خواهد شد.

پس از اعلام نتایج، مهارت آموز در صورت اعتراض به نتیجه آزمون می تواند درخواست خود را در سامانه رسیدگی به اعتراضات ثبت کند. فقط آن دسته از مهارت آموزانی که حد نصاب نمره را کسب نکرده اند می توانند از ۳۰  آذر ماه تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه اول دی ماه به مدت ۲ روز با ورود به سامانه هدف نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

جهت اطلاع بیشتر به سایت مرکز تربیت مبلغ معلم به آدرس https://tmobalegh.cfu.ac.ir/ مراجعه فرمائید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha