سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ یکی از اساتید حوزه علمیه گفت: مطالعه یک امر بسیار شیرین و زیبایی است اما باید در نوشتن کتب، نوع نیاز جوانان مورد توجه واقع شود تا این قشر از مطالعه کتاب خسته نشوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی طی سخنانی در اختتامیه دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی که در حرم بانوی کرامت برگزار شد اظهار کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها عالمه غیر معلمه است که در حقیقت مدیر بحرانی مثل واقعه کربلاست که یاد و نامش در تاریخ ماندگار شده است.

وی افزود: امیدواریم خداوند به آبروی این بانوی بزرگوار, این بیماری منحوس کرونا را از کشور ایران و تمام دنیا ریشه‌کن نماید.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتاب‌خوانی یادآور شد: بیش از ۲۵۰ مرتبه کلمه کتاب در قرآن کریم تکرار شده است و به قول دانشمندان اتاق بدون کتاب مثل انسان بدون روح است.

عضو هیأت‌علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: امام صادق علیه‌السلام به مفضل در روایتی می‌فرماید یکی از نعماتی که خداوند به بشریت عطا نموده نعمت نگارش و کتابت است که اخبار گذشتگان به آیندگان منتقل و حفظ می‌شود.

وی افزود: بر اساس روایت خرد انسان‌های عاقل با قلم آن‌ها شناخته می‌شود و امروزه متأسفانه مشاهده می‌کنیم عده‌ای از افراد به‌جای اینکه کتاب مطالعه نمایند و یا در فضای مجازی با استفاده از نرم‌افزار به کتاب‌خوانی بپردازند به دنبال دیگر مسائل هستند.

رفیعی اظهار کرد: شیخ آقابزرگ تهرانی برای اینکه اثبات نماید شیعه اهل کتاب و نگارش بوده است اقدام به نوشتن کتاب «الذریعه» کرد و بیش از ۵۰ هزار آثار شیعه را معرفی نمود درحالی‌که کار علمی یک کار بسیار طاقت‌فرسایی بود اما زحمت آن را به جان خرید.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه یک امر بسیار شیرین و زیبایی است و باید در نوشتن کتب نوع نیاز جوانان مورد توجه واقع شود که از مطالعه کتاب خسته نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha