شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
image.png

حوزه/ انگیزه اولیه برای شکل‌گیری گروه جهادی حرکت به سمت یک اتفاق بزرگ‌تر است. همه ما نسبت به جامعه باید احساس مسئولیت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد صوفیانی عضو قرارگاه جهادی علی ابن  ابیطالب (ع)، گفت: برای رسیدن به فضای رشد باید به سختی برسیم، این یک قانون است. در این مسیر گروه جهادی علی ابن  ابیطالب (ع) برای حرکت مؤثر و مثبت در جامعه اسلامی ایجاد شد. انگیزه اولیه برای شکل‌گیری گروه جهادی حرکت به سمت یک اتفاق بزرگ‌تر است. همه ما نسبت به جامعه باید احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی اظهار داشت:  قرارگاه جهادی علی ابن  ابیطالب (ع) کارش را با اربعین و به برکت امام حسین (ع) شروع کرد. در اربعین افراد از ملیت و مرزبندی‌های خود خارج می‌شوند. در این مسیر جهادگران در صحنه‌های مختلف فعال هستند.

عضو قرارگاه جهادی علی ابن  ابیطالب (ع) افزود: فعالیت قرارگاه جهادی علی ابن  ابیطالب (ع) از بازسازی صحن حضرت زهرا(س) در حرم امیرالمؤمنین شروع شد و به واسطه برکت امیرالمؤمنین این اسم را هم انتخاب کردیم. با توجه به حوادث یک دهه اخیر کمی تغییر کردیم و فعالیت در فضای کمک به سیل‌زده‌ها و زلزله‌زدگان ادامه یافت.

صوفیانی تأکید کرد: حدود ۸ سال است که در فضای اربعین خدمت‌رسانی می‌کنیم. در زلزله کرمانشاه، سیل پل‌دختر و خوزستان برای طبخ غذا و امدادرسانی فعال بودیم. یک سری اقدامات مستمر در بعضی از مناطق نیز داریم که بر اساس نیاز هر منطقه این اقدامات را گسترش دادیم. قرارگاه جهادی علی ابن  ابیطالب (ع) حدود ۵۰۰ عضو دارد که در میان اعضا قرارگاه نیز افرادی را داشتیم که  از شرایط مناسب برخوردار نبودند اما در همه مسیر خدمت‌رسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام کرونا اعضای قرارگاه جهادی علی ابن  ابیطالب (ع) در بیمارستان‌های معین اطراف تهران فعالیت دارند و در بحث تغسیل اموات و ضدعفونی معابر نیز فعال هستیم.  

عضو قرارگاه جهادی علی ابن  ابیطالب (ع) در پایان گفت: یکی از سال‌ها که مراسم اربعین را برگزار می‌کردیم، شاهد طوفان سهمگینی بودیم که موکب و فضای موجود را دگرگون کرد. اعضای قرارگاه جهادی علی ابن  ابیطالب (ع) برای اسکان مردم تلاش  می‌کردند و ۴۸ ساعت درگیر این طوفان بودیم. مردم در این مدت آنقدر همراه بودند که ما را در این مسیر استوار کردند.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha