جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لباف

حوزه/ طاهره لباف گفت: حضرت زینب(س) با نقش رسالت پیام رسانی، ایستادگی در مسیر حق و با قرائت خطبه هایشان در حفاظت از خون امام حسین(ع) و جهانی کردن ثمرات کربلا پرستاری کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، طاهره لباف در وبینار تخصصی «سلوک زینبی و مسئولیت های امروز» که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: در پزشکی برای بیماری که خون ندارد در آخرین مرحله  مجبور می شویم خون دهیم به گونه ای که در مرحله اولیه به ایشان رژیم و داروهای خوراکی می دهیم در غیر این صورت به او سرم و داروهای تزریقی می دهیم ولی گاهی بیماری به قدری کم خون است که مجبور هستیم به این خون تزریق کنیم.
وی افزود: در دوران تاریخی امام حسین(ع)، جامعه اسلامی به قدری دچار انحراف ها شده بود و مظاهر اصلی جامعه از اسلام دور شده بود که با هیچ چیز دیگری جز خون دادن اهل بیت اسلام طراوت پیدا نمی کرد از این رو درخت اسلام که در حال خشکیدن بود با خون امام حسین(ع) آبیاری شد.
پزشک متخصص زنان ادامه داد: همانگونه که پرستار دمای خون را حفظ می کند تا به بیماری که در وضعیت خطرناک است برساند و او را از مرگ نجات دهد حضرت زینب نیز چنین کاری برای کل اسلام انجام دادند خون امام حسین (ع) را در رگ های زمان جامعه تزریق کردند و بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال این خون امام حسین(ع) است که می جوشد.
وی با بیان اینکه پرستاران باید به حضرت زینب(س) افتخار کنند گفت: سالروز میلاد این بانوی بزرگوار به نام روز پرستار نامگذاری شده است از این رو وظایف پرستاران نیز زینب گونه است، باید همه تلاششان را در این زمینه داشته باشند.
این کارشناس اضافه کرد: آنقدر کار پرستاران بزرگ و ارزشمند است که سید محمدحسین طباطبایی مفسر المیزان در باره جایگاه پرستاران گفته است که من حاضرم ۷۰ سال عبادتم را با یک شب پرستاری از بیماران معاوضه کنم.
وی با اشاره به پرستاری و خطبه خوانی های حضرت زینب(س) در مجلس یزیدیان گفت: ایشان با خطبه هایش چهره آنها را رسوا می کند و با شجاعت بی نظیری پاسخ می دهد همچنین ابن زیاد و یزدید در چند نوبت تصمیم می گیرند که امام زین العابدین را به شهادت برساند که حضرت زینب خودش را سپر بلای ایشان می کند و این بعد از استقامت و پرستاری حضرت زینب(س) را نشان می دهد.
لباف با اشاره به خطبه خوانی های حضرت زینب(س) در مجلس یزیدیان گفت: ایشان با خطبه هایش چهره آنها را رسوا می کند و با شجاعت بی نظیری پاسخ می دهد.
وی گفت: ابن زیاد و یزدید در چند نوبت تصمیم می گیرند که امام زین العابدین را به شهادت برساند که حضرت زینب خودش را سپر بلای ایشان می کند و این بعد از استقامت و پرستاری حضرت زینب(س) را نشان می دهد.
پزشک متخصص زنان با تاکید بر این که شرمندگی صبر از عظمت حضرت زینب(س) است گفت: در تمام مراحل ایشان صبر و بردباری داشتند و از خود بی خود نشدند و پرستاری آن حضرت بعد از شهادت امام حسین(ع) و از اهل بیت، زنان و کودکان بود.
وی ابراز داشت: پرستاری از امام حسین(ع) و نهضت حسینی و تداوم بخشی به شهدای کربلا از مهمترین خدمات حضرت زینب(س) به دین اسلام بود.
این متخصص با اشاره به ویژگی های اخلاقی و اجتماعی حضرت زینب(س) گفت: این بانو خوی حضرت علی(ع) و خلق حضرت فاطمه (س) را به ارث برده است و نمونه صبر، استقامت، شجاعت و فداکاری است و برای همه زنان و مردان در همه عرصه ها الگوی کامل و جامع است.
وی گفت: شخصیت ممتاز حضرت زینب(س) به رسالتش در راه دفاع از اسلام برمی گردد ایشان شرکتی را با امام حسین(ع) ایجاد می کند که امام  خون می دهند و ایشان خون برادرش را ثمر بخش می کند. درست مانند انقلاب که می گویند مهم است اما مهمتر از انقلاب، نگهداری و پاسداری از ثمرات آن است.
پزشک متخصص زنان به بعد توحیدی این بانوی بزرگوار اشاره کرده و گفت: حضرت زینب(س) مصداق کامل خطبه متقین در نهج البلاغه هستند که دراین خطبه امام علی (ع )، رفتارهای فردی، اجتماعی و عبادی متقین را به تصویر کشیده است.
وی افزود: این بانو به قدری دارای فضیلت در برابر معبود است که در قتلگاه جنازه برادر را برداشته و می‌گوید : اللهم تقبل هذا القربان من آل محمد (ص): خدایا این قربانی را از خاندان محمد قبول کن. این همان امام حسین(ع) برادر جدانشدنی حضرت زینب(س) است که معنی پیامبر، پدر و مادر را برای خواهرش دارند.
لباف ادامه داد: توحید و معرفت ایشان در مقابل خداوند به قدری بالاست که هر چیز دیگر را در مقابل خدا کوچک می داند و آن را فدا می کند ضمن این که شرط ازدواج ایشان عدم دوری از امام حسین(ع) و ارتباط عاطفی با برادرش زبانزد عام و خاص بود.
وی با تاکید بر اینکه حضرت زینب(س) تربیت شده مکتب وحی بود گفت: ایشان در خانه وحی به دنیا آمده است و بیش از هرکسی به عظمت امام پی می برد ایشان در مقابل خداوند قربانی را کوچک می شمارند.
پزشک متخصص زنان بیان داشت: نه تنها بعد توحیدی بلکه بعد عبادی این بانو، نشانگر زاهد به تمام معنی است که در تمام طول عمرشان تمام مستحبات را به جا می آورند و در شب عاشورا نیز نماز شب را نشسته می خواند ایشان به مرحله ای می رسد که امام حسین(ع) که خود معصوم و واسطه فیض الهی است هنگام وداع به خواهرش می‌‏فرماید: «خواهر جان، مرا در نماز شب فراموش مکن!» این نشان از آن دارد که این خواهر، به قله رفیع بندگی راه‌یافته است.
لباف خاطر نشان کرد: شخصیت این بانو به قدری عظیم است که امام زین االعابدین در توصیف عمه خود فرمود: یا عمه انت بحمدالله عالمه غیر معلمه و فهمه غیرمفهمه: ای عمه تو عالم بدون معلم هستی و این نشانگر علم لدنی حضرت است.
در بخش دیگر این وبینار تخصصی، سوزان زین دبیر کل مرکز فرهنگی شهید ابومهدی المهندس از لبنان به زبان عربی، به نقش حضرت زینب(س) در مشارکت زن مجاهد در میدان جنگ و وسعت بخشیدن به دین اسلام و اهداف قیام عاشورا پرداخت.
وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) به جنبش امام حسین(ع) پیوست تا هدف از قیام محقق شود تاکید کرد که این بانو نقش زن در برابر دشمن را به خوبی ایفا کرد و امروز زنان در مقابل دشمنان نیز به تاسی از ایشان ایستادند و یا خانواده هایشان را حمایت کردند تا در این مسیر ولایت از دین اسلام حرکت کنند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha