جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی پرستاری را حرفه‌ای بسیار دشوار اما آمیخته با دلسوزی، ایثار و احترام به حرمت و ارزش‌های انسانی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، با جمعی از پرستاران حوزه سلامت آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی دیدار کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار ضمن تبریک میلاد باسعادت دخت گرامی امام علی بن ابی‌طالب(ع) حضرت زینب سلام الله علیها، طی سخنانی از نقش ارزشمند و انسانی پرستاران در مراقبت و حمایت از بیماران تقدیر کرد و پرستاری را حرفه‌ای انسانی و بسیار ارزشمند از دیدگاه اسلام خواند.

وی با بیان اینکه پرستاری با دلسوزی، ایثار و احترام به حرمت و ارزش‌های انسانی آمیخته شده است، تصریح کرد: اینکه پرستاران با فداکاری، دلسوزی، عطوفت و مهربانی در مراحل دشوار و مختلف بیماری در کنار بیماران هستند، بسیار ارزشمند و با اجر و فضیلت است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی سپس در تبیین عظمت شخصیت حضرت زینب کبری علیها السلام، اظهار کرد: اگر زینب کبری سلام الله علیها در کربلا نبود، قطعا آن آثار گسترده عاشورا به این صورت شکل نمی‌گرفت، عاشورا به برکت تلاش‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب کبری سلام الله علیها زنده ماند.

حضرت زینب(س) پیروزی خون بر شمشیر را محقق کرد

وی افزود: بر اساس ظواهر در عاشورا جریان حق از جریان باطل و طاغوت متحمل شکست شد و این حضرت زینب کبری سلام الله علیها بود که پیروزی خون بر شمشیر را محقق کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شخصیت والای حضرت زینب سلام الله علیها تصریح کرد: عزمت حضرت زینب سلام الله علیها نه برای آن است که ایشان دختر یا خواهر امام بودند، بلکه شخصیت آن حضرت دارای فضائل و خصوصیات برجسته‌ای بود، ائمه اطهار علیهم‌السلام دختران، خواهران و مادران متعددی داشتند اما هیچکدام به منزلت و مقام حضرت زینب سلام الله علیها نمی‌رسند.

وی روشنگری‌های حضرت زینب سلام الله علیها را براساس تکلیف الهی و تصمیم گیری بر مبنای شناخت دقیق و صحیح موقعیت‌ها دانست و ابراز کرد: حضور حضرت زینب سلام الله علیها در کربلا و همراهی ایشان با اباعبدالله الحسین علیه‌السلام امر بسیار قابل تأملی است، بودند کسانی که ادعای فقاهت داشتند اما همراه امام حسین علیه‌السلام به کربلا نیامدند، اما حضرت زینب (سلام الله علیها) بر اساس بصیرت و شناختی صحیحی که از راه حق داشتند با امام و رهبرشان همراه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: همراهی حضرت زینب (سلام الله علیها) با امام حسین (علیه‌السلام) پیش از عاشورا؛ دلداری و کمک اباعبدالله (علیه‌السلام) در روز عاشورا و خطبه‌های قراء و روشنگرانه حضرت زینب سلام الله علیها در رسوا جریان طاغوت، پس از عاشورا نشان از شخصیت و مقام والای این بانوی بزرگوار دارد.

وی با اشاره به خطبه‌های شجاعانه حضرت زینب سلام الله علیه‌ها در مجلس ابن زیاد در کوفه و دربار یزد در شام، تصریح کرد: داغ عظیم عاشورا گرچه بر دوش حضرت زینب (سلام الله علیها) سنگینی می‌کرد، اما نتوانست آن حضرت را زمین‌گیر کند، شجاعت، بیداری، ایمان و توکل حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) الگویی شایسته برای تمام مردان و زنان عالم در طول تاریخ است.

هیچ مکتب و تفکر فلسفی به اندازه اسلام برای «انسان» اهمیت قائل نیست

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه افتخار بزرگی نصیب حرفه پرستاری شده که روز میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) روز پرستار نامیده شده است، به روایات معصومین و تأکیدات اسلام نسبت به اهمیت مراقبت و عیادت از بیماران اشاره و اظهار کرد: در هیچ مکتب دینی و تفکر فلسفی به اندازه اسلام به انسان اهمیت داده نشده است.

وی عنوان کرد: حرفه پرستاری بسیار سخت است؛ برخی شغل‌ها تنها سختی جسمانی دارد، اما حرفه پرستاری دشواری جسم و روح است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه هر گام پرستاران برای ایجاد آرامش و بهبود وضعیت جسمانی بیماران؛ اجر، ثواب و حسنه‌ای غیر قابل محاسبه است، تصریح کرد: حرفه پرستاری کاری بسیار سخت اما ارزشمند است و در این میان کار پرستاران شاغل در مجموعه‌های درمانی منتسب به امام رضا(علیه‌السلام) ارزشی مضاعف دارد، زیرا مردم از این مجموعه‌ها انتظارات بیشتری دارند لذا کار آنها سخت‌‎تر اما اجر و ثوابش نیز بیشتر است.

برخوردها و رفتارها در مراکز درمانی آستان قدس باید نمونه باشد

وی گفت: در مراکز درمانی منتسب به آستان قدس رضوی باید رفتارها و برخوردها و نوع رسیدگی و خدماتی که به بیماران داده می‌شود متفاوت با سایر مراکز باشد. خدمات و برخوردهای شایسته کارکنان در مراکز درمانی رضوی باعث می‌شود محبت مردم به امام رضا علیه‌السلام بیشتر شود.

وی با بیان اینکه پرستاران بر روی خروارهایی از اجر و ثواب گام برمی‌دارند، اظهار کرد: مجموعه های درمانی آستان قدس رضوی باید در تراز برترین مجموعه های درمانی کشور باشند و به کانونی از خدمات برتر پزشکی به ایرانیان و غیر ایرانیان تبدیل شوند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین تاکید کرد: مدیران مجموعه های درمانی آستان قدس رضوی باید رسیدگی به کارکنان بویژه پرستاران را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha