پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کنفرانسی "همزیستی مسالمت آمیز" در کربلا

حوزه/ شیوخ عشایر و قبایل از نقش حضرت آیت الله سیستانی تشکر و قدردانی کرده و ایشان را پدری دلسوز و حامی تمامی عراقی ها دانستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس حسینی کنفرانسی را با عنوان "همزیستی مسالمت آمیز" با حضور شیوخ و بزرگان استان های غربی و شمالی عراق برگزار کرد.

افضل الشامی معاون تولیت آستان حسینی در این مراسم گفت: حضرت آیت الله سیستانی و آستان مقدس حسینی نقش بزرگی در جلوگیری از درگیری طایفه ای و تقویت همزیستی مسالمت آمیز داشتند و این آستان در سال ۲۰۰۴ نشست هایی را با شیوخ عشایر و قبایل در حرم امام حسین (علیه السلام) برگزار کرد.

وی افزود: آستان مقدس حسینی در سال ۲۰۰۷ میلادی در نتیجه انفجار تروریستی حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) در سامرا، از شعله ور شدن آتش فتنه جلوگیری کرد.

الشامی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۴ میلادی و در پی ورود گروهک های تروریستی تکفیری داعش به شهر سامرا، تعدادی از داوطلبان  را برای دفاع از حرم مطهر سامرا به آنجا فرستاد و علاوه بر دفاع از حرم، به تعداد زیادی از آوارگان کمک کرده و به آنان خدمات رسانی کردند.

از طرف دیگر، شیوخ عشایر و قبال عراق اشاره کردند: آستان مقدس حسینی برای ایجاد وحدت میان مردم عراق، کنفرانس ها و نشست های متعددی را در خصوص همزیستی مسالمت آمیز برگزار کرده است و این اولین بار نیست.

حضرت آیت الله سیستانی پدری دلسوز و حامی تمامی عراقی ها هستند

شیوخ عشایر و قبایل از نقش حضرت آیت الله سیستانی تشکر و قدردانی کرده و ایشان را پدری دلسوز و حامی تمامی عراقی ها دانستند و گفتند: آیت الله سیستانی بر همزیستی مسالمت آمیز میان تمامی عراقی ها از شمال تا جنوب تأکید دارند.

شایان ذکر است که حضرت آیت الله سیستانی در مناسبت های مختلف، بر ضرورت تحکیم همزیستی مسالمت آمیز اجتماعی و فرهنگی میان تمامی ادیان و مذاهب تاکید کرده و تصریح کردند: تمامی آنچه شریعت های آسمانی پیام آور آن بودند، دعوت به صلح و ترویج روحیه محبت بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha