سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ضیافة‌ إفطار لممثل الإمام الخامنئي في العراق مع رؤساء العشائر والقبائل في النجف الأشرف

حوزه/ آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق، وجود عشایر و قبایل را سرمایه ای برای امّت و تشکّل و نهادی طبیعی دانست که خداوند متعال بر حسب نژادها قرار داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق طی سخنانی که در ضیافت افطاری با رؤسای عشایر و قبایل در نجف اشرف ایراد کرد، وجود عشایر و قبایل را - به تعبیر امام خمینی رحمه الله علیه - سرمایه ای برای امّت و تشکّل و نهادی طبیعی دانست که خداوند متعال بر حسب نژادها قرار داده است.

ایشان در توضیح کلمه «التعارف» که در کلام خداوند متعال آمده است «یا أیها الناس إنا خلقناکم من ذکر وأنثی وجعلناکم شعوبا وقبائل لتعارفوا»، گفت: آشنایی تنها از طریق اجتماعات و روابط انسانی با یکدیگر صورت می گیرد؛ زیرا خداوند متعال زندگی انسان را زندگی متمدنانه و مدنی قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در عراق با بیان اینکه وجود طوایف سرمایه امّت است و همکاری بین آنها باعث پیشرفت کشور و رهایی از مشکلات مادی و معنوی می شود، تصریح کرد: این همکاری بین عشایر و قبایل طبیعی است و این یک فرصت بزرگ است و در جامعه قداست دارد، باید با داشتن انجمن عشایر در سطح استان ها و در سطح کشور، این همکاری را تقویت کنیم.

آیت الله حسینی در خصوص اهمیت همکاری و اتحاد بین عشایر گفت: خداوند متعال به ما دستور می دهد که همه با هم به ریسمان الهی چنگ بزنیم و دچار تفرقه نشویم. هنگامی که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) وارد مدینه شد، یکی از اولین کارهایی که انجام داد این بود که بین عشایر و قبایل و همه گروه های حاضر در مدینه پیمان و برادری برقرار کرد.

ایشان تأکید کرد: همکاری و اتحاد بین عشایر و قبایل، در آبادانی کشور به ویژه در امر کشاورزی کمک خواهد کرد و خداوند متعال به آبادانی کشور اهمیت زیادی داده است.

نماینده ولی فقیه در عراق خاطر نشان کرد: تداوم این جلسات و نشست ها موجب تفاهم و وحدت گفتار بیشتر و ایجاد اتفاقات خوب، پیشرفت و آبادانی کشور و برون رفت از بحران ها و مشکلات مادی و معنوی می شود و از جمله مشکلات معنوی، آموزش و یادگیری است.

آیت الله حسینی افزود: آمریکا و دستان استکبار برای تربیت فرزندان ما آنگونه که می خواهند تلاش جدی می کنند، لذا از رؤسای عشایر و قبایل برای آمادگی در این زمینه و توجه به جهاد تبیین در این زمینه برای رفع مشکل و رهایی جوانان عراقی از مشکل دعوت می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha