شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام مصداق آیه «شجره طیبه» شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی به همراه تنی چند از معاونان و مسئولان جامعه الزهرا علیهاالسلام با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رییس جدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله حسینی بوشهری در این دیدار با تبریک سالروز ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری علیهاالسلام به سابقه دیرینه جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: این موسسه آموزشی پژوهشی با پیگیری بزرگان حوزه و درایت حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و اکنون مصداق آیه «کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِی السَّماءِ» شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فراوانی در جامعه الزهرا علیهاالسلام انجام شده و در حال انجام است، گفت: گزارش این اقدامات باید برای مردم و نهادهای مختلف ارائه شود تا بیشتر با روند کار و حجم فعالیت‌های صورت گرفته آشنا شوند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس علمیه خواهران خارج از کشور را فارغ التحصیلان جامعه الزهرا علیهاالسلام راه اندازی کرده اند، اظهار داشت: این یکی از افتخارات جامعه الزهرا است که توانسته انسان‌های متعبدی تربیت کند که خودشان اکنون منشأ خیر و ترویج آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام در سراسر جهان شده اند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: چه کسی باور می‌کرد که روزی بانوان بتوانند در زمینه مباحث فقهی، کلامی، تاریخی و سایر رشته‌ها آثاری این چنین دقیق و دارای بار علمی ارائه دهند، ولی به لطف مجموعه‌ای فاخر مانند جامعه الزهرا علیهاالسلام اکنون به این رشد رسیده‌اند و به لطف خدا و با مدیریت فردی فاضل، خدوم و روشنفکر مانند حجت الاسلام والمسلمین مدنی این راه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پایان با تبریک مجدد سالروز میلاد حضرت زینب کبری علیهاالسلام ایشان را مظهر صبر و پایداری عنوان کرد و بیان داشت: همانطور که صبر و استقامت حضرت زینب علیهاالسلام الگوی ماست، اهداف بلند ایشان نیز سرلوحه ما در کارها است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha