پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ آیین بزرگداشت هفته پژوهش در جامعه الزهرا(س)

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: ما یک مقابله جدی با جبهه استکبار داریم که به حسب ظاهر قدرت های زیادی دارد و البته ما هم ظرفیت های فراوانی داریم و آن وحدت و غربت حضرت زینب علیهاالسلام در مورد ما قابل تصور نیست. با این شرایط و با وجود پیام حضرت زینب علیهاالسلام دلهای ما باید مالامال از امید باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای جامعه با تبریک ایام ولادت حضرت زینب کبری علیهاالسلام اظهار داشت: حضرت زینب علیهاالسلام بیانی دارند که سرشار از امید است و این در حالی است که تمام اقوام مرد ایشان را کشته اند و از آنها کسی باقی نمانده مگر جوانی که بارها گفتند ایشان به مدینه نمی رسد و اموال اندکی هم که داشتند غارت شده است و ایشان به حسب ظاهر هیچ عِده و عُده و پشتیبانی ندارد. با این حال در جلسه یزید می فرماید «هر کید و مکر، و هر سعی و تلاش که داری به کار بند، سوگند به خدای که هرگز نمی‌توانی، یاد و نام ما را محو و وحی ما را بمیرانی، چه دوران ما را درک نکرده، این عار و ننگ از تو زدوده نگردد.»

وی با بیان اینکه این بیان حضرت به اندازه دریاها به انسان امید می دهد، اظهار داشت: ایشان به یزید می گوید من از نظر مادی نه مالی دارم نه پشتیبانی، ولی تو همه چیز داری، هم پول و ثروت و هم پشتیبان و لشکر و نیرو داری اما در مقابله من و تو، تو نمی توانی این پیام را خاموش کنی و وحی را بمیرانی.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: حال اگر به شرایط خودمان برگردیم می بینیم که ما یک مقابله جدی با جبهه استکبار داریم که به حسب ظاهر قدرت های زیادی دارد و البته ما هم ظرفیت های فراوانی داریم و آن وحدت و غربت حضرت زینب علیهاالسلام در مورد ما قابل تصور نیست. به فرموده رهبر معظم انقلاب، قصه صلح امام حسن نیست، چرا که یک جبهه عظیم انسانی در دنیا پشت سر این کشور است. یک قدرت عظیم نظامی در اختیار ماست و یک توان بالای اقتصادی در اختیار جبهه مقاومت است. با این شرایط و با وجود این پیام حضرت زینب علیهاالسلام دلهای ما باید مالامال از امید باشد.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران افزود: البته پیروزی جبهه حق، کربلا و ساباط مدائن و گوشه زندان بغداد دارد اما به قطع و یقین ثمره «انا بقیه الله الاعظم» هم دارد. باید باور کنیم وعده خدا را که بر زبان حضرت زینب علیهاالسلام آمده است.

وی ادامه داد: این امیدواری و استقامت در برابر مشکلات قابل پیاده سازی در محیط اداری و فضای زندگی شخصی است، لکن باید باور داشته باشیم که با وجود همه مشکلات اصول ما پایدار و ثابت است و از بین رفتنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه از بخش های مختلف خواست تا بودجه پیشنهادی خود را برای دفتر برنامه ریزی ارسال کنند تا برای تصویب به هیات امنا و شورای سیاستگذاری ارسال شود. همچنین برنامه های ضروری که نیازمند هزینه بالاست به صورت جداگانه ارسال شود تا تلاش کنیم از منابع دیگر هزینه های این طرح ها را تامین کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: اسناد جامعه الزهرا علیهاالسلام اعم از محرمانه و غیرمحرمانه متعلق به این موسسه است و انتقال آن به اشخاص یا ارگان ها باید تنها از طریق قانونی صورت پذیرد. از این رو انتقال آن جز از مسیر قانونی شرعا مجاز نیست.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha