جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردوگاه الحول در سوریه

حوزه/ روزنامه انگلیسی نشنال در گزارشی نوشت: زنان تروریست داعشی در اردوگاه الحول در سوریه، اندیشه افراطی را تقویت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، روزنامه انگلیسی نشنال در گزارشی با بیان اینکه زنان تروریست داعشی در اردوگاه الحول در سوریه، اندیشه افراطی را تقویت می کنند، افزود: طرفداران گروهک تروریستی داعش به صورت غیر قانونی در داخل اردوگاه اقدام به محاکمه می کنند و یکی از آوارگان به خاطر انتقاد از این گروهک مورد اصابت چاقو قرار گرفت.

در گزارش این روزنامه آمده است: در اردوگاه الحول ۶۵ هزار نفر که بیش از نیمی از آنها کودک هستند، زندگی می کنند و اینان به مدت ۵ سال از تحصیل در مدرسه جدا شده یا توسط گروهک تروریستی داعش آموزش دیدند و در سایه خلافت این گروهک زندگی کردند.

این روزنامه ادامه داد: بسیاری از این کودکان تنها یک سبک زندگی یعنی سبک زندگی داعشی را می شناسند و مادرانشان آنها را مجبور می کنند که چهره خود را بپوشانند و همچنین هنگامی که یک نفر به قوانینی که داعشی ها به دور از چشم نگهبانان کُرد، تحمیل می کنند، پایبند نباشد، به سیاق دادگاه داعشی محاکمه می شود.

روزنامه نشنال تصریح کرد: برخی از زنان داعشی به دنبال ایجاد و بازگرداندن آنچه خلافت داعش نامیده می شود، هستند؛ این زنان در ارودگاه می چرخند و همچون زمانی که زندگی مردم تحت سیطره داعش بود، بر زنان دیگر نظارت می کنند.

این روزنامه انگلیسی بیان داشت: مقامات کُرد در ماه نوامبر گذشته صدها نفر از ستیزه جویان داعشی را از اردوگاه الحول آزاد کرده که در این میان ۲۰۰۰ نفر خارجی و ۸۰۰ نفر آن اروپایی بودند که دولتشان با بازگشت آنان مخالفت کرد.

" آمارنات آماراسینگام" متخصص تروریسم در دانشگاه کویینز گفت: تمامی زنان اردوگاه الحول از حامیان متعصب داعش نیستند و همچنین تمامی کودکان در مسیر افراطی گری قرار ندارند، امّا محال است بتوان کسانی که همچنان طرفدار این گروهک تروریستی هستند را شناخت.

وی افزود: قرار گرفتن طرفداران داعش در کنار دیگران، اقدام غیرعاقلانه و جنون آمیز است؛ چراکه طی چند ماه گذشته یک آواره عراقی به خاطر انتقاد از داعش، تا حد مرگ مورد اصابت چاقوی یک زن داعشی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha