دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار سلیمانی

حوزه / شبکه رادیویی تهران از ویژه برنامه «سنگلج» در ۱۰ قسمت به زندگی و مبارزات شهید حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، اسماعیل عابدیان تنظیم کننده رادیویی کتاب «ذوالفقار» از پخش داستان زندگی و مبارزات سردار دلها در برنامه «سنگلج» خبر داد و گفت: شبکه رادیویی تهران، در مجالی، برای تکریم و ارج نهادن به شهدای گرانقدر ترور و خانواده بزرگوار و ارجمند شان، از برنامه «سنگلج» به بازخوانی زندگی شهدای ترور اختصاص یافته است. این برنامه به مدت ۱۰شب، از چهارشنبه ۳ دی ماه تا جمعه ۱۲ دی با بازخوانی کتاب «ذوالفقار» خاطرات، زندگی و مبارزات شهید حاج قاسم سلیمانی را مرور می‌کند.

 شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود. این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد.

فرماندهی سپاه قدس

قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ از سوی مقام معظم رهبری به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. شهید سلیمانی پس از احمد وحیدی دومین فرمانده سپاه قدس ایران شد. قاسم سلیمانی نقش کلیدی در تقویت نفوذ ایران در خاورمیانه به ویژه در ناآرامی‌های منطقه‌ای معروف به بیداری اسلامی (بهار عربی) ایفا کرده است.

حضور در عراق و سوریه و مبارزه با داعش

قاسم سلیمانی از فرماندهان مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه بود. داعش گروهی سلفی بود که پس از سقوط صدام در عراق و خلاء قدرت در این منطقه، پدید آمد. ایران برای حفظ امنیت و کنترل منطقه، مبارزه با این گروه را آغاز کرد. سردار قاسم سلیمانی با سازماندهی بخشی از نیروهای حشدالشعبی نقش مؤثری در اخراج داعش از عراق داشت.

فعالیت‌های سپاه قدس ایران در کنار دیگر مبارزان ضد گروه‌های تروریستی در نهایت سبب شد تا داعش در کشورهای عراق و سوریه نابود شود.

دریافت نشان ذوالفقار

در ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری، نشان ذوالفقار عالی‌ترین نشان نظامی ایران را به سلیمانی اهدا کرد. سرانجام دشمنان کینه‌توز که رشادت و قدرت سردار قاسم سلیمانی را تاب نیاوردند در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ خورشیدی با حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی در اطراف فرودگاه بغداد آنان را به شهادت رساندند.

این کتاب در ۲۴۸ صفحه خاطراتی را برای اولین‌بار از دوران دفاع مقدس تا مجاهدت‌هایی که در جبهه مقاومت سوریه و عراق شکل گرفته را بیان می‌کند. نویسنده کتاب همچنین برای نخستین بار حدود ۱۰۰ صفحه از این کتاب را به انتشار تصاویر ناب و دیده نشده‌ای از سرلشکر سلیمانی اختصاص داده است.

انتهای پیام

برنامه«سنگلج» از رادیو تهران به بازخوانی کتاب‌های گویا اختصاص یافته و هر شب ساعت ۱:۳۰ از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می‌شود. کتاب‌های این برنامه با توجه به مناسبت‌های مختلف انتخاب و از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز یا موج ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha