چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
رحمانی

حوزه / پدرام رحمانی گفت: با تولید آثاری با محوریت حاج قاسم، مروج مرام وی در هنر و جامعه باشیم.

پدرام رحمانی کارگردان تئاتر در گفت‌وگو باخبرگزاری حوزه،با بیان اینکه سینما باید تسهیل‌گر قهرمانان ملی باشد، اظهار کرد: یکی از وظایف سینما پرداختن به قهرمانان است این اتفاق در همه جای دنیا مرسوم است، اما در سینما و تلویزیون ما آن چنان که باید از این موضوع  استفاده لازم نشده اسب، والا اگر غیر از این بود باید هم اکنون فیلم‌های بسیاری از قهرمانان هشت ‌سال جنگ تحمیلی داشتیم.

وی افزود: همت‌، باکری‌، متوسلانی، جهان آرا، صیاد شیرازی، آبشناسان و... همگی جزو قهرمانانی هستند که زندگی هر یک می‌توانست الهام بخش فیلم‌های بسیاری باشد، اما چند کار فاخر در این زمینه تولید شده که هم اکنون در یادها باقی مانده باشد؟ متاسفانه این کم کاری نشئت گرفته از بی‌توجهی نهادهای دولتی است، زیرا تهیه‌کننده و کارگردان به تنهایی نمی‌تواند اقدام به ساخت کارهایی با محوریت سرداران جنگ کند.

این مستندساز تاکید کرد: در میان نام‌های بزرگی که در تاریخ این سرزمین وجود دارد، حاج قاسم سلیمانی ستاره‌ای درخشان است که تا چند روز دیگر به سالگرد شهادتش نزدیک می‌شویم، اما با وجود گذشت یک سال هنوز هم فیلم یا سریالی را به خاطر ندارم که با یاد و نام ایشان تولید شده باشد، البته می‌توان یک سال تاخیر را توجیه کرد اما امیدوارم بعد از چند سال باز هم درباره کم‌کاری‌های انجام شده حرف نزنیم.

 وی تصریح کرد: فیلم و سریالی که درباره حاج قاسم ساخته می‌شود تنها مخاطبانش به داخل کشور خلاصه نمی‌شود، بلکه کشورهایی چون سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و... همگی دوستدار حاج قاسم هستند. او برای مردم منطقه امنیت به بار آورد پس اگر بتوان آثار را با شکل و شمایل آبرومند ساخت مطمئن باشید با استقبال تماشاگران نیز مواجه خواهیم شد.

این نمایشنامه‌نویس با تاکید بر اینکه همه بخش‌های هنر باید به حاج قاسم بپردازند، تصریح کرد: وقتی درباره فیلم یا سریال حرف می‌زنیم منظورمان این نیست که دیگر بخش‌های هنر از پرداختن به شخصیت حاج‌قاسم غافل باشند، ولیکن چون فیلم جذابیت بیشتری دارد روی آن تاکید بیشتر داریم. به هر حال در تئاتر نیز که خود در آن مشغولم به این قهرمان ملی می‌توان نگاهی دقیق داشت. من در کار خود «آواز سنگ غمگین» سعی کردم با الهام از مکتب حاج قاسم به نوعی یاد و خاطره ایشان را گرامی بدارم.

 این کارگردان تئاتر تاکید کرد: اینکه تصور کنیم کار کردن درباره حاج قاسم تنها تصویرگری از زندگی وی است اشتباه است، بلکه راه و رسم زندگی و آرمان حاج قاسم نیز باید مدنظر هنرمندان قرار گیرد. یکی از این مسیرها توجه به محور مقاومت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha