جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست نقد کتاب «خانم کارکوب»، روایت زندگی مادر شهیدان کارکوب زاده

حوزه/ مادر شهیدان کارکوب زاده همسر رزمنده پاسدار "خداداد کارکوب زاده" و سه شهید و یک جانباز دوران دفاع مقدس شب گذشته بعد از یک دوره بستری در بیمارستان خاتم جان به جان آفرین تسلیم کرد و آسمانی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پیکر مطهر مادر شهیدان  عبدالجلیل، خلیل و منصور کارکوب‌زاده  فقیده سعیده بانو زهرا کارکوب، امروز به قم منتقل  خواهد شد و فردا در گلزار علی بن جعفر (ع) در جوار شهدای هشت سال دفاع مقدس آرام خواهد گرفت. 
خاطر نشان می شود: مادر شهیدان  کارکوب زاده  در سفر مقام معظم رهبری به استان قم  با نوشتن شعری برای رهبر معظم انقلاب سفر ایشان را طولانی تر نمود  تا دیدار برای این والدین معظم شهید میسر شود. رهبر انقلاب در این دیدار می‌فرمایند: بنده به دلیل دیدار با شما بازگشتم به تهران را عقب‌تر انداختم.
وی سالها از همسر بیمارش پرستاری کرد و سرانجام بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب، پدر شهیدان خداداد کارکوب زاده در آبان ماه سال ۱۳۸۹ به رحمت ایزدی پیوست ،مادر همچنان با صلابت در مسیر شهدا به پاسداری از ارزشها ادامه داد تا سرانجام شب گذشته بر اثر کهولت سن و بیماری در بیمارستان خاتم جان به جان آفرین تسلیم کرد و آسمانی شد . 
وی در دیدارهایش با جوانان تاکید می کند : مثل شهدا صبورانه مشکلات این زمان را تحمل کنید تا مشکلات با تلاش‌های ارزنده شما جوانان رفع شود. مردم باید با ولایت‌مداری به پاکسازی و برون رفت از این جریانات و مشکلات کمک کنند، با این کار می توانیم مقام معظم رهبری مدظله العالی را از نگرانی نجات دهیم. ما شعار می دهیم «ما  اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» چرا که این شعار، سفارش شهدا بود.عزیزان من در این برهه که جامعه ما از بعد اقتصادی مورد هجمه دشمن قرار گرفته، ما باید صبور باشیم، محبت ها را زیاد کنیم. فکر نکنید محبت در رفاه  است، محبت در تنگناها و مشکلات بیشتر می‌شود.
خلیل متولد سال ۱۳۴۱ با عضویت در بسیج در آبان سال ۱۳۵۹ در آبادان به شهادت رسید. عبدالجلیل درآبان سال ۱۳۳۸ متولد شد، وی به عضویت سپاه درآمد و در آبادان و در اردیبهشت سال ۱۳۶۰ به مقام شهادت نایل آمد، سومین شهید این خاندان ایثارگر، منصور در سن ۱۶ سالگی و در فروردین سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید و پیکرش مفقود گردید.  محمد رضا فرزند دیگر این خانواده ایثارگر در سال در عملیات والفجر مقدماتی و مجروح و از آزادگان دوران دفاع مقدس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha