یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

حوزه/امام جمعه ابرکوه گفت: در این مقطع حساس با دیدن واقعیت ها نباید یأس و نا امیدی کنیم و مشکلات و خلأ ها را در کنار توانمندی ها و ظرفیت های عظیم ملی ببینیم و زود قضاوت یأس آور نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در پیام مکتوب نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه، بیان کرد: باید مراتب قدردانی خود را از همه عزیزانی که با مردم رنج کشیده ما، در حادثه سیل ابرکوه همسو و همنوا شده و در صدد کمک به آسیب دیدگان برآمدند و به حسب توصیه حضرت آیت الله ناصری و استاندار محترم، کمیته امداد، بنیاد برکت، ستاد اجرائی فرمان امام(ره)، بنیاد احسان تهران، مدیر حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و ستاد عتبات عالیات استان، پای کار آمدند، مردم مؤمن و خیرمند شهرستان و نیز خیرینی همچون آقایان پوررضا و زرنگار برای آسیب دیدگان کمک مالی کردند .قدردان زحمات مردم و مسئولین شهرستان هستیم .  

*امروز همزمان روز میلاد حضرت عیسای مسیح(ع) است. این مناسبت را به مسیحیان جهان عرض تبریک دارم . 

 در آستانه دهه بصیرت و میثاق با ولایت ولایت  هستیم. 

* نهم دی سالروز حماسه ملّت غیور و انقلابی ایران در ناکام کردن جریان فتنه - ۱۳ دی سالروز شهادت جهان قهرمان جبهه مقاومت در جهان اسلام - سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دانشمندهسته ای - شهید محسن فخری زاده – ۱۵ دی سالروز پرافتخار سفر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ابرکوه -۱۸ دی سیلی خوردن آمریکا در عین الاسد و ۱۹ دی سالروز قیام مردم قم علیه رژیم ددمنش و خون آشام ستم‌شاهی می باشد .

 مردم عزیز و انقلابی ما این مناسبت ها را گرامی می‌دارند و در این ایام در مقام میثاق با ولایت، با ولیّ امر مسلمین پیمان و وفاداری خود به اسلام و نظام و انقلاب و ولایت فقیه را تجدید می کنند. 

* در بحث بصیرت باید به شرایط و مقتضیات زمان در همه زمینه ها پی ببریم - جریان مرموز تحریف که بستر ساز تحریم است را بشناسیم - بدانیم جریان مرعوب که همواره مشتاق مذاکره و سازش است و همه مشکلات را به خارج گره می‌زند و قصور و تقصیرات خود را نادیده می گیرد و با همین شیوه سالها است که کشور را معطّل نگه داشته چگونه باید از صحنه خارج شود؟ 

 بصیرت در مقطع زمانی کنونی یعنی اینکه پشت صحنه جیغ بنفش را در اعدام نیما (روح الله) زم دیدن !

 عنصر مفلوک و کمبود داری که در اثر بی توجّهی های تربیتی در خانواده و رُشد کاریکاتوری و شخصیت بادکنکی - سریع تبدیل به عنصری محوری برای مستخدمین و پادوهای استکبار شد و با اعدام او طوفانی از اقدامات رسانه ای و دیپلماتیک به پا خاست و رژیم آمریکا و اسرائیل و منافقین و سلطنت‌طلبان و بهائیان را عزادار خود ساخت و در امتداد آن - عناصری همچون شیخ ساده لوح - محمود امجد که چند ماهی به فرانسه رفته در سخنانی آشفته و سُست برای این عنصر سوخته جاسوس و مزدور و وطن فروش و ضد انقلاب دلسوزی و مویه می‌کند و وقیحانه عمود خیمه نظام و ولی فقیه را نشانه رفته و متهم می سازد !

*یکشنبه هفتم دی - سالروز شهادت مرحوم آیت الله غفاری به دست سفّاکان سواک شاه در سال ۵۳ است . یاد این شهید بسترساز انقلاب را گرامی می‌داریم . 

 همچنین هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی است . مسئولین نهضت در شهرستان همه تلاش خود را برای ریشه‌کن کردن کامل بیسوادی به کار گرفته اند . گفته می‌شود چند نفری بیسواد را در بخش بهمن داریم - انتظار داریم خودشان برای باسواد شدن به مسئولین نهضت در آموزش و پرورش مراجعه کنند . 

* دوشنبه سیزدهم جمادی به نقل از روایت ۷۵ روز روز شهادت حضرت زهرا (س) در سال ۱۱ قمری است . این مناسبت را عرض تسلیت دارم امّا مراسم اصلی را به لطف خدا و به شرط دفع شرایط کرونا بتوانیم در فاطمیه دوّم داشته باشیم.

*سه شنبه نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است . 

 امروز جنگ اراده‌ها، عرصه درگیری برای تصرف سرزمین افکار و اذهان جامعه شده و رسانه‌های مسموم در فضاهای مجازی در این میدان تاخت و تاز می کنند . 

 در این راستا حربه تحریف را به دست گرفته اند تا در جنگ ادراکی علیه ملّت و انقلاب و نظام اسلامی پروژه کلان خود را در تبدیل ایران انقلابی به یک کشور عادی و وا داده - اجرائی کنند . 

بصیرت در همه عرصه‌ها و برای همه نسلها ضرورت دارد امّا داشتن بصیرت برای تشخیص حق از باطل و تمیز دادن راه از چاه و دوست از دشمن - ضرورتی برجسته تر از گذشته دارد . 

 وظیفه ما در این مقطع حسّاس زمانی این است که واقعیّتها را ببینیم و میان مردم ترویج یأس و ناامیدی نکنیم و مشکلات و خلاء ها را در کنار توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم ملّی و از همه مهمتر اراده با صلابت این ملّت را ببینیم و زود قضاوت یأس آور نداشته باشیم . بارها گفته ام که این دوران سخت معیشت و پیچ و تنگناهای اقتصادی هم به لطف خدا و به زودی به سر می‌آید و با روی کار آمدن دولتی جوان و انقلابی و سر افکنده شدن دشمن در ناکامی هایش همه چیز درست خواهد شد . 

*بودجه ۱۴۰۰ 

در خصوص بودجه ۱۴۰۰ که محل بحث بین کارشناسان و نمایندگان مجلس است. بودجه ای با ساختار ضعیف که دولت ارائه داده و در تضاد با سیاستهای اقتصاد مقاومتی می باشد . 

 این بودجه وابستگی ۴۱ درصدی به نفت دارد و از رُشد ۱۳۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ برخوردار است . با طرح پیش فروش ۷۰ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی که در نظر گرفته شده دولت آینده را در دام بدهی های زیادی می اندازد . 

*در طرح بودجه ۱۴۰۰ دولت شفاف سازی نکرده و برای شرکت‌های دولتی شفاف سازی نشده – یعنی۰۰۰/۵۶۱/۱ میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی است که دو برابر بودجه عمومی دولت است و نظارت بر آن مشکل مشکل است. 

این در حالی است که برای امور تولیدی و عمرانی در کشور ۱۲ درصد آن یعنی ۱۰۴ هزار میلیارد تومان منظور شده امّا برای امور جاری دولت ۶۳۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و برای کارمندان دولت به رغم اینهمه مشکلات معیشتی تنها ۲۵ درصد افزایش حقوق لحاظ شده است .

 مجلس باید در اصلاح بودجه دقت کند تا کسری بودجه که اُمُّ الَخبائث است پدید نیاید و در حق کشور و نهادهای مذهبی نیز جفا نشود زیرا برای امور فرهنگی و مذهبی در کشور ، هشت هزارم درصد از بودجه عمومی برای ترویج فرهنگ و توسعه دین و مذهب لحاظ شده است و این جفائی آشکار است . 

*به مناسبت ۱۵ دی از همه مردم و مسئولین و ادارات و مراکز و مساجد و ائمه جماعات می خواهم که این روز شیرین و پر خاطره سفر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به شهرستان را همچنان گرامی بدارند . 

* زمزمه فروش ورزشگاه شهید پور اکبری جفا در حق مردم است .

 استادیوم ورزشی شهید پور اکبری قدمگاه ولی امر مسلمین به شهرستان است و زمزمه فروش آن که اخیراً شنیده‌ام چیزی است که نه هرگز با بنده صحبتی شده و اگر هم می شد مورد تأیید اینجانب نبود . 

ورزشگاه سرمایه نسل جوان در حال و آینده است و اگر از دست برود در شهرستان هرگز فضائی برای ورزش جوانان نداشته و نخواهیم داشت و جفائی در حق مردم و نسل آینده و خطری برای شهرستان است . 

 بنده باید از حق مردم و شهروندادن و جوانان دفاع کنم و به سهم خود اجازه نمیدهم این مرکز ورزشی به تجاری تبدیل شود چرا که به صلاح نمی‌دانم گرچه شنیده ام که اجرائی شدن طرح فروش ورزشگاه به دستور استاندار متوقف شده لکن باید منتفی شود . 

* معادن کوه اعلاء توسط بخش خصوصی سالیانی است که مصادره به مطلوب می شود و سنگها شبانه روز به صورت خام صادر می‌شود و کمترین بهره ای هم مردم ما از این معادن نصیبشان نمی‌شود . 

 بنده سال‌ها است که این موضوع را مطرح کردم که چرا شهرداران ابرکوه و مهردشت و چرا بخشداری برای عمران و آبادانی روستاها درصدی از این درآمد هنگفت که از شهرستان می‌رود را نمی‌گیرند ، امّا تاکنون دهیاران و بخشداران و مدیران شهری ما باید با دست خالی در میدان خدمت باشند و از این سرمایه‌های شهر بی بهره بمانند؟!

انتهای پیام/ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha