چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کلاس درس

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه شرایط آموزش در حوزه‌های علمیه متفاوت با مراکز آموزشی دیگر است، روند برگزاری امتحانات را تشریح کرد.

حجت الاسلام محمد فراهانی، معاون آموزش حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به فصل امتحانات حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و اینکه امکان برگزاری آزمون به صورت حضوری در تمام مراکز وجود ندارد، امتحانات این ترم، از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی که امکان دارد در شرایط موجود و عدم برگزاری کلاس‌های حضوری، طلاب با مشکل از نظر پایین آمدن نمره مواجه شوند، بارم دهی به سؤالات به دو قسمت ده نمره شفاهی و ده نمره کتبی تقسیم شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان با بیان اینکه در برخی از مدارس امکان برگزاری امتحان به صورت حضوری فراهم شده است، خاطرنشان کرد: در مدارسی که به دلیل وضعیت کرونا، امکان حضور طلاب وجود ندارد، اساتید در امتحانات شفاهی، سؤالات را به صورت تلفنی و یا از طریق فضای مجازی از طلاب خواهند پرسید و مطالب را مورد سنجش قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: همچنین در قسمت سؤالات کتبی نیز همانند طول سال تحصیلی، اساتید از طریق پیام‌رسان‌های موجود در فضای مجازی سؤال ها امتحان خواهند گرفت.

حجت الاسلام فراهانی در پایان با تاکید بر اینکه شرایط آموزش در حوزه‌های علمیه متفاوت با مراکز آموزشی دیگر است، عنوان کرد: در مدارس علمیه برگزاری کلاس‌های حضوری و جلسات مباحثه در کسب علم و رشد علمی طلاب نقش بسزایی دارد و عدم توجه و برگزاری آن در مسیر پیشرفت طلاب اثر گذار خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha