پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدرضا قدیر

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بدون حمایت‌های ائمه جمعه قم‌ به ویژه آیت‌الله سعیدی نمی‌توانستیم در مبارزه با کرونا موفق شویم، گفت: با وجود مطلوب‌تر شدن وضعیت بیماران کرونایی ما نباید به فکر عادی‌سازی شرایط باشیم چراکه کرونای انگلیسی زنگ خطری جدی برای همه کشورهاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدرضا قدیر در مراسم تجلیل از جهادگران عرصه سلامت که امروز با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تقدیر از پرستاران و کادر درمان این استان از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به خاطر دعوت و تجلیل از جهادگران عرصه سلامت تشکر کرد.

وی با اشاره به صداقت کادر درمان کشور و استان قم در اطلاع رسانی به موقع و سریع نسبت به شیوع ویروس کرونا در قم گفت: ما در بحث سلامت مردم با هیچ فردی تعارف نداریم زیرا سلامت حق مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: ما بدون هیچ امکانات و آمادگی قبلی وارد مبارزه با این ویروس شدیم و کنترل این بیماری جز با مجاهدت و فداکاری کادر درمان ممکن نبود.

وی کارنامه کادر درمان قم در مقابله با کرونا را قابل قبول توصیف کرد و ادامه داد: جایگاه قم در حال حاضر خوب است و از نظر میزان بستری ها در کشور در رتبه ۲۷ و از نظر مرگ میر در کشور در رتبه ۲۳ هستیم.

قدیر با اشاره به لزوم کاهش آمار بیماران در قم گفت: ساده انگاری و عادی انگاری یک آفت است و باید علاوه بر اخبار امید بخش یک ترس آگاهانه هم به مردم بدهیم زیرا نوع جدید این ویروس که در انگلیس مشاهده شده است زنگ خطری برای ما است.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم را حدود ۹۰ درصد دانست و گفت: در این موفقیت که در استان قم شاهد آن هستیم اجرای طرح شهید سلیمانی و کمک های سپاه، بسیج و نیروهای جهادی بسیار مؤثر بوده و در طرح محله محور شهید سلیمانی جهادگران به شناسایی بیماران در خانه ها پرداختند و اقدامات درمانی را از خانه ها انجام دادند که بسیار موفقیت آمیز بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام وضعیت نارنجی در استان قم را سیاست وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در اعلان وضعیت نقشی ندارد.

وی با اشاره به سفارش واکسن‌های خارجی کرونا سخن گفتن در رابطه با آینده این ویروس را منوط به پس دادن امتحان آن دانست و گفت: واکسن های ایرانی از نمونه‌های خارجی مطمئن تر هستند ولی تولید انبوه آن ممکن است تا پایان فصل بهار سال آینده به طول انجامد.

قدیر در پایان از حمایت‌های آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در راستای مبارزه با ویروس کرونا و فرهنگ سازی استفاده از ماسک تقدیر و تشکر کرد و گفت که آیت الله سعیدی جزء اولین نفراتی بودند ک در تریبون نماز جمعه ماسک زدند و اگر پشتوانه حمایتی ایشان نبود مطمئنا شکست می‌خوردیم.

وی ادامه داد: ما پیگیر دستورات مقام معظم رهبری در رابطه با پرستاران هستیم و انشاء الله شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha