پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار اعضای همایش حضرت ابوطالب با حجت الاسلام شهرستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی، گفت: نسبت به سه نفر از شخصیت های صدر اسلام معتقدم که شیعه کار شایسته ای انجام نداده است و به معنای واقعی کلمه کم کاری شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار اعضای دبیرخانه همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع)،  ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته توسط دبیرخانه همایش گفت: این همایش و حرکت هایی از این قبیل حقیقتا بنده را خوشحال می کند. من نسبت به سه نفر از شخصیت های صدر اسلام معتقدم که شیعه کار شایسته ای انجام نداده است و به معنای واقعی کلمه کم کاری شده است.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی بیان داشت: حضرت خدیجه (س)، حضرت حمزه (ع) و حضرت ابوطالب (ع)، بزرگوارانی هستند که ما وظیفه داریم بسیار به ایشان خدمت کنیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از دست اندر کاران همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) و دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع)،  اظهار داشت: یک همایش وقتی می تواند در سطح بین الملل بروز و ظهور داشته باشد که حقیقتا با شخصیت های مختلف از ادیان و زبان های متنوع در آن استفاده شده باشد. وقتی می بینم که دبیرخانه همایش با ایجاد یک ستاد فعال در این زمینه نسبت به حضرت ابوطالب (ع) کار می کند، خوشحال می شوم.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی، افزود: یک کنگره علمی بین المللی باید خروجی های علمی و مهم داشته باشد. این که می بینم نسبت به کارهای علمی اهتمام لازم را دارید، تشکر می کنم و توصیه می کنم که نسبت به تقویت بُعد علمی همایش، از هیچ کاری دریغ نکنید. اقدامات دیگر مانند اعلام روز ملی کفالت و حمایت از ایتام نیز از کارهایی است که بسیار ارزنده است.

رئیس موسسه آل البیت درپایان ضمن دعا برای دست اندرکاران همایش و تمام کسانی که در این عرصه زحمت می کشند، اظهار داشت: ان شاء الله که خدا شما را توفیق بدهد تا بتوانید به نحو احسن این کنگره را برگزار کنید و موجب شادی دل مولا امیرالمومنین (ع) شوید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین احمدی تبار ضمن تشریح چرایی اتخاذ تصمیم برگزاری همایش بین المللی ابوطالب(ع) ، گزارشی از عملکرد دبیرخانه همایش در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و هنری ارائه کرد و گفت: این همایش در سال ۱۳۹۶ کلید خورد و تصمیم نهایی بر برگزاری همایش در اسفند ۱۳۹۸ بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری آن به تاخیر افتاد. دبیرخانه همایش تصمیم گرفته است تا در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ این همایش را برگزار کند.

قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت ضمن بیان اهمیت پرداختن به شخصیت و جایگاه حضرت ابوطالب، اظهار داشت: حضرت ابوطالب یک شخصیت مظلوم در طول تاریخ شیعه است و همین امر سبب شد تا مجمع جهانی اهل بیت تصمیم به برگزاری این همایش در سطح بین المللی بگیرد تا یک بار برای همیشه تمام اتهامات به این شخصیت والا مقام پاسخ داده شود و ابعاد مختلف ایشان مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی افزود: به همت دبیرخانه همایش در بُعد فراخوان و سفارش مقالات کارهای خوبی صورت گرفته است و برای تقویت بیش از پیش محتواهای علمی اقداماتی انجام شده تا مقالات علمی در موضوعات مهم باقی مانده در ابعاد داخلی و بین المللی به زبان های مختلف، به سرعت تهیه و نهایی گردد. جهت تقویت بُعد علمی همایش بنا داریم تا سلسله نشست های تخصصی با محوریت بررسی ابعاد مختلف شخصیت حضرت ابوطالب (ع)، با حضور شخصیت های داخلی و بین المللی شناخته در این عرصه علمی برگزار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی تبار اضافه کرد: یکی دیگر از مسائلی که در حال انجام آن هستیم، مصاحبه های تخصصی در مورد حضرت ابوطالب (ع) که با استاندارد های صدا و سیما ضبط شده و در ایام رحلت این شخصیت والا مقام از شبکه های رسانه ملی پخش گردد. در این مصاحبه ها از اساتید و علمای داخلی و بین المللی، شیعه و سنی استفاده می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha