دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عبدالکریم سروش

حوزه/ در دوران شیوع ویروس کرونا رویدادها و تحولات گوناگونی اتفاق افتاد. یکی از رویدادها و تحولات مهم، برآمدن یا بازتولید پرسش‌ها و شبهات دینی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،در شماره ۱۹ فصلنامه علمی ـ تخصصی «پاسخ» مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه که بر اساس سیاست پاسخ‌دهی به شبهات موجود در فضای فکری جامعه جهت استفادۀ اهل مطالعه و فکر منتشر می شود، مقاله ای به قلم احمدرضا دردشتی با عنوان «تحلیل و نقد روش‌شناختی مصاحبۀ دکتر سروش با سایت زیتون» منتشر شده که در آن می خوانیم:

در دوران شیوع ویروس کرونا رویدادها و تحولات گوناگونی اتفاق افتاد. یکی از رویدادها و تحولات مهم، برآمدن یا بازتولید پرسش‌ها و شبهات دینی است.

عبدالکریم سروش در مصاحبه‌ای با سایت زیتون، مطالب پراکنده و مختلفی در باب برخی از آموزه‌های سیاسی، دینی و مذهبی بیان کرد که بیش‌تر آن مطالب، از لحاظ مبنایی، روش‌شناسی علمی و استناد به منابع و اطلاعات معتبر، از بی‌اعتباری رنج می‌برد.

در نوشتار حاضر با روش تحقیق  توصیفی ـ تحلیلی و شیوۀ جمع‌آوری داده‌های کتابخانه‌ای و با مرور ادعاها و دلائل مطرح شده از سوی وی، به تحلیل، بررسی و نقد مبنایی و روش‌شناختی آن پرداخته‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha