جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 935133
۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
حسین کندری

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: خرسندیم که جریان پژوهشی در سطح مدارس علمیه خراسان تقویت شده تا پاسخ گویی و تولید علم ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام حسین کندری در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه خراسان با اشاره به اینکه نظام جامع پژوهش در چهار محور طراحی شده است، افزود: جای خرسندی دارد که جریان پژوهشی در سطح مدارس علمیه خراسان تقویت شده تا پاسخ گویی و تولید علم ایجاد شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در ادامه به ارائه گزارشی درباره هفته پژوهش پرداخت و ابراز کرد: برگزاری بیش از ۸۰۰ وبینار و برنامه از سوی این معاونت و ۲۲۰ وبینار توسط مدارس، راه اندازی ۱۲۰ کانال پژوهشی و ۶۰ نشریه الکترونیکی با رشد ۵۰ درصدی در مدارس ، رونمایی از40 اثر پژوهشی، تعداد ۲۵۳۸ ساعت مشاوره پژوهشی مجازی و حضوری و ۵۰ نمایشگاه پژوهشی در کنار برگزاری۶۶ کارگاه پژوهشی از مهرماه تا کنون از اقدامات انجام شده در این مدت است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه های متعدد و سایت نمایشگاه مجازی کتب به عنوان یکی از اولین نهادهای فروش کتاب مجازی در حوزه، ابراز کرد: نمایشگاه امسال با حضور 140 ناشر با 7 هزار عنوان کتاب، رشد خوب کمی و کیفی داشت و در سطح ملی هر کسی می توانست تقاضای کتاب بدهد.

وی به ادامه فعالیت های شش هیئت اندیشه ورز اشاره و خاطر نشان کرد:‌ تلاش این هیئت ها در راستای تولید علم و پاسخگویی است و همچنین رشته های تخصصی را طراحی و به معاونت آموزش معرفی کرده اند.

حجت الاسلام کندری، گفتمان سازی با برگزاری نشست های علمی و انتشار مقالات در نشریات معتبر علمی پژوهشی کشور و ارتباط با نهادهای نظام اسلامی با توجه به موضوعات مربوطه را گوشه ای از حرکت های ارزنده هیئت های اندیشه ورز برشمرد.

وی با بیان اینکه کرسی های آزاداندیشی و ترویجی در حال پیگیری است، به برپایی 820 کارگاه فوق العاده پژوهشی اشاره و همچنین اظهار کرد: مرحله نخست دوره تربیت پژوهشگر در زمینه نظریه پردازی برگزار شده و دو مرحله دیگر در حال برگزاری است.

حجت الاسلام کندری، در ادامه به طرح فراخوان آثار اشاره و از آغاز شانزدهمین فراخوان آثار طلاب خراسان و نیز اولین جشنواره علمی آخوند خراسانی در سطح ملی گفت و خاطر نشان کرد:‌ در مدت کوتاه شش ماهه کرونایی امسال ۳۸۰۰ اثر علمی و پژوهشی به دبیرخانه آثار پژوهشی ارسال شده است که نشان دهنده اهتمام و برنامه بسیار خوب مدیران مدارس می باشد.

وی همچنین با اشاره به تولید 10 نشریه علمی تخصصی از سوی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد: این نشریات در سایت های علمی کشور که مورد مراجعه محققان و مجامع علمی می باشد، نمایه سازی شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان تولید دو اثر علمی برای کتاب های درسی و 12 کتاب از پایان نامه ها و رساله های طلاب خراسان در کنار 33 عنوان کتاب از هیئت ها و گروه های علمی و پژوهشگران این حوزه را از دیگر کارهایی دانست که توسط این معاونت پیگیری و انجام شده است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha