پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) همراه با بزرگداشت شهید سلیمانی در بیت آیت الله فقیهی

حوزه/ یکی از مهمترین رسالت های مبلغان دینی، رسانه ها و نهادهای فرهنگی در ایام فاطمیه، نهادینه سازی فرهنگ فاطمی در جامعه است.

آیت الله فقیهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) و آغاز دهه فاطمیه گفت: فاطمه زهرا(س) با فضیلت ترین بانوی جهان و در قرآن کریم، آیات متعددی در شأن این بانوی بزرگ نازل شده و روایات زیادی که از شیعه و اهل سنت پیرامون جایگاه و منزلت رفیع حضرت زهرا سلام الله علیها نقل شده است گواه بر جایگاه و مقام خاص حضرت می باشد.
فاطمه زهرا مدافع حریم ولایت

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: امامت و ولایت در اسلام، از پایه های مهم و اصلی اعتقاد و زیربنای حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می آید. در همین مورد یکی از مهمترین درس هایی که از سیره حضرت زهرا(س) می توان آموخت دفاع از حریم امامت و ولایت است.

این استاد حوزه با بیان این که حضرت زهرا(س) مدافع حریم امامت و شهیده ولایت بوده و در این راه تا پای جان ایستادگی کردند، مهمترین رسالت بانوان جامعه را، پیروی از حضرت زهرا(س) در همه مراحل زندگی و تحقق تمدن اسلامی برشمردند.
 

فرهنگ فاطمی در جامعه نهادینه و ترویج شود

وی با اشاره به رسالت مبلغان دینی برای ترویج فرهنگ و سوگواره فاطمی در فضای مجازی گفت: یکی از مهمترین رسالت های مبلغان دینی، رسانه ها و نهادهای فرهنگی در این ایام فاطمیه، نهادینه سازی فرهنگ فاطمی در جامعه است.

آیت الله فقیهی با اشاره به معنا و مفهوم فرهنگ فاطمی افزود: فرهنگ فاطمی به معنای این است که سیره فاطمی و اعتقادی و رفتاری و سبک زندگی آن بانوی همان را مورد سرمشق و الگو قرار داده و تابع عملی آن باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که حضرات معصومین علیهم السلام در ایام شهادت حضرت زهرا سلام علیها با وجود سختی ها و شرایط دشوار همواره سعی داشتند با برپایی مراسم و ذکر فضائل و مصائب مادر بزرگوارشان یاد و خاطر بانوی اسلام را در اذهان و بین مردم زنده نگه دارند عنوان کرد: همین امر و اهمیت سبب شده علمای بزرگ اسلام نیز توجه و اهمیت خاصی به پرپایی مراسم فاطمیه داشته باشند و برای اشاعه فرهنگ فاطمی همه تلاش خود را بکار گیرند.


آیت الله فقیهی بر زنده نگه داشتن یاد و نام و عزاداری فاطمیه و هر چه با شکوه تر برگزار شدن آن از سوی مردم تأکید و گفت: نشر فضائل و سیره حضرت زهرا(س) در فضای مجازی، کمک های مومنان به فقرا، برگزاری محدود مراسم های عزاداری با رعایت کامل مسائل بهداشتی از جمله کارهایی است که می توان در احیای فاطمیه به کار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha