شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ تجمع طلاب برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام و رهبری

حوزه/ استاد درس خارج حوزه قم گفت: مسئله پشتیبانی ولی فقیه بر همه واجب است؛ زیرا برای عمل به آیه «أقیموا» بدون شک نیاز به تشکیل حکومت دینی است، پس اقامه دین خدا واجب است و این کار بدون وجود حکومت دین مدار شدنی نیست؛ پس پشتیبانی از ولایت فقیه واجب شرعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیفی مازندرانی، امروز در تجمع طلاب برای بیعت با آرمان های امام و رهبری که با حضور جمع کثیری از طلاب حوزه علمیه قم و در مسجد سلماسی این شهر مقدس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: مکارم اخلاق حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها بیشمار است، اما آنچه در بین آنها نمود دارد و برجسته است مسئله ی دفاع از ولایت است.

وی افزود: سرداران دفاع از ملت و دین و ولایت نیز همین ویژگی را دارند؛ سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود.

استاد درس خارج حوزه قم بیان داشت: بنا به قول امام صادق علیه السلام ولایت برهمه ی مبانی دین خدا افضل است، زیرا ولایت مفتاح همه ی این ارکان و واجبات الهی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام که« وقتی ولی خدا تدبیر امور را در دست گیرد، جلوی بدعت ها را خواهد گرفت و  دین را حفظ می کند» تأکید کرد: اگر عده ای بخواهند بسیاری از گنجینه ها را که در زمین نهفته است و نعمت هایی برای همه ی مردم است برای خود چپاول کنند، ولی امر جلوی آنان را خواهد گرفت.

وی گفت: امام صادق علیه السلام در روایت صحیحه فرموده اند: هیچ واجبی حتی صلاة و حتی زکات و حتی خمس بالاتر از ولایت نیست.

آیت الله سیفی مازندرانی اظهار داشت: محور کلام ما مهم تر از همه ی عناوین، مسئلۀ ولایت است، امروز دفاع از ولایت یعنی دفاع از رسول اللّه؛ حضرت زهرا سلام  اللّه علیها در دوران حیات خودش بزرگترین وظیفه خویش را دفاع از ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می دانستند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان ما هم فتنه های مختلفی داشته ایم که در مقابل ولایت فقیه قد علم کرده اند.آنچه را خداوند به نوح نبی علیه السلام نمود بر پیامبر اسلام(ص) نیز وحی شد، این در قرآن کریم به وضوح آمده است.

استاد درس خارج حوزه قم افزود: امر خداوند به پیامبراکرم صلی اللّه علیه و آله سلم این است: دین را اقامه کنید، هیچ آیه ای از این آیه بالاتر نداریم.یک اقامه فردی است مانند نماز خواندن ما در خانه و یک اقامه که هدف از نزول دین بوده است، اقامه دین در اجتماع است.

وی گفت: چون در قرآن کریم لفظ أقیموا آمده، پس این خطاب به آحاد جامعه است که دین را در اجتماع اقامه کنند.

استاد درس خارج حوزه قم بیان داشت: اینکه آن شیخ پناه برده به فرانسه، فرانسه ای که از آغاز جنگ عراق با ما تا همین الآن چه چیزها برای مبارزه با کشور ما می فرستد، بگوید اجرای حدود الهی در عصر غیبت باطل است، او یا یک جاهل بی سواد و یا مغرض بی قلب است.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: اگر نبودند کسانی که مرا یاری کنند، افسار حکومت را بر گردنش می انداختم و رهایش می کردم؛ اگر حکومت وسیله ای در راه اقامه دین الله نبود آن حضرت رهایش می کردند.

آیت الله سیفی مازندرانی ضمن واجب شمردن پشتیبانی از ولی فقیه گفت: مسئله پشتیبانی ولی فقیه بر همه واجب است؛ زیرا برای عمل به آیه «أقیموا» بدون شک نیاز به تشکیل حکومت دینی است، پس اقامه دین خدا واجب است و این کار بدون وجود حکومت دین مدار شدنی نیست؛ پس پشتیبانی از ولایت فقیه واجب شرعی است.

وی افزود: آیه دیگر واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرقوا، آن کسی که هرروز ولی فقیه جوری می گوید و او جور دیگر می گوید باید بداند اگر سازی مخالف و جدا از ولی امر بزند دچار انحراف از مسیر ولایت شده است.

استاد درس خارج حوزه قم تصریح کرد: به اتفاق نصوص عامه و خاصه اهل بیت علیهم السلام حبل الله قرآن کریم، رسول خدا، اهل بیت و اولی الأمر منکم است.

وی گفت: حبل الله رشته پیوند بین ملت و خداست؛ فقیهی که دین و فقه را به خوبی میشناسد، بنابر حکم عقل و شرع کلامش حجیت دارد و این همان حبل الله است.

آیت الله سیفی مازندرانی بیان داشت: پیامبر و ائمه علیهم السلام هم به خاطر اینکه حرفشان حجت بوده است مصادیق حبل الله بوده اند؛ وحدت و عدم تفرقه، حول حبل الله بوده و در زمان ما حبل الله ولی فقیه است.

وی خطاب به برخی مسئولان افزود:  چرا در مسائل مختلف همچون حقوق های نجومی، مفاسد اقتصادی و رانت خواری ، سند ۲۰۳۰، fatf و مذاکره با خصم خلاف امر رهبری می روید.

استاد درس خارج حوزه قم بیان داشت: اتحاد باید با ولی امر باشد و اولی الامر بدون شک ائمه اطهار علیهم السلام و بنا بر روایات خود ائمه، اولی الامر به فقیه جامع الشرایط توسعه پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: همه مسئولان نظام، می بایست در سیاست های کلی که کیان نظام اسلامی به آنها مربوط می شود، تبعیت کامل از ولی امر داشته باشد.

آیت الله سیفی مازندرانی بیان داشت:اینکه دم از اقتصاد مقاوم زده شود ولی راه قاچاق همچنان باز بماند این روش و سیاست ضد اقتصاد مقاومتی است و هر کسی که مطالعات سطحی هم در زمینه اقتصاد داشته است این را می داند.

وی گفت: دولت باید راهی را انتخاب کند که سر از رونق تولید ملی در بیاورد تا در انتها منجر به تجلی اقتصاد مقاومتی شود.

استاد درس خارج حوزه قم در پایان بیان داشت: حوزه علمیه قم بحمدالله تعالی ساختمان های اداری نیست، بلکه مهد علما و فقهای بیداری است که در ۱۹ دی جرقه انقلاب را زدند و دفاع از ولی امر همیشه برایشان نصب العین خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha