پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید مصباح عاملی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: خدمات اجتماعی آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی(ره) نقطه عطفی در الگوی مدیریتی حوزه‌های علمیه می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، در دیدار با حجت الاسلام نصیری فرد، دبیر کنگره بین المللی آیت الله العظمی حسینی شاهرودی(ره)، ضمن تاکید بر ضرورت نکوداشت علما و بزرگان حوزه علمیه، برگزاری بزرگداشت آیت الله حسینی شاهرودی را قدردانی از زحمات ۱۰۰ سال تلاش و کوشش این عالم جلیل القدر دانست.

مدیر حوزه های علمیه خراسان، خدمات علمی و اجتماعی این عالم جلیل القدر را بسیار وسیع و گسترده دانسته و تاکید نموده است که روش این مرجع بزرگ می تواند الگوی مناسبی برای روحانیون و طلاب جهان تشیع باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به تحصیل دوره مقدماتی آیت الله العظمی حسینی شاهرودی در حوزه علمیه مشهد استخراج و تبیین و ترویج سبک زندگی زاهدانه معظم له در دوران طلبگی را ضرورت و نیاز طلاب امروزی دانسته و تاکید کرد باید در معرفی این عالم وارسته به نسل جوان همت نمود.

در این دیدار مقرر شده است با توجه به حضور تعدادی از شاگردان آیت الله شاهرودی در حوزه مشهد ، شعبه ای از دبیرخانه علمی کنگره در مشهد مقدس راه اندازی شود تا پژوهشگران و محققان حوزه علمیه خراسان در ابعاد شخصیت علمی آیت الله العظمی حسینی شاهرودی به تولید آثار بپردازند.

در این دیدار حجت الاسلام عباس نصیری فرد، دبیر کنگره نکوداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی به ارائه گزارشی از برنامه ها و روند برگزاری کنگره اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha