چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، هماهنگی و تعامل با حوزه علمیه قم، دانشگاه ها و شورای عالی انقلاب فرهنگی را ضروری دانست و بر استفاده از تجربه های متقابل تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در نشست هم اندیشی در خصوص ابلاغیه اخیر ماده واحده اعتبار و نحوه اعطای امتیازهای علمی به حوزه علمیه خراسان، در محل مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با بیان اینکه کارها با نگاه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و سپس سند چشم انداز و با نظارت شورای عالی به صورت مرتب، منسجم و همسو پیگیری می شود، گفت: نظام سازی ها گوناگون آموزش، پژوهش، تبلیغ و ... از دیگر کارهایی است که انجام شده و بحث ماده واحده نیز مبتنی بر همین مسئله می باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، هماهنگی و تعامل با حوزه علمیه قم، دانشگاه و شورای عالی انقلاب فرهنگی را ضروری دانست و بر استفاده از تجربه های متقابل تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی همچنین در ادامه به اهمیت موضوع شناسی و علوم پایه در مسیر پیش روی حوزه علمیه پرداخت و اولویت های این مسئله را مورد تاکید قرار داد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان از سوی دیگر به موضوع ماده واحده و امور مربوطه اشاره و خاطر نشان کرد: در روند اجرای این مسئله مهم، باید نیروهای مستعد شناسایی و هسته اصلی برای پیگیری آیین نامه ها و تشکیل کارگروه و بحث کمیسیون ها اقدام شود و شاخص های لازم نیز احصا گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به نکته دیگر در این نشست اشاره کرد و گفت: یکی از امور مهم در روند اجرای یک برنامه، فرهنگ سازی آن است و از این رو در سیر تحولی حوزه علمیه خراسان با این دستورکار فعالیت شده و می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، بحث شورای گسترش حوزوی و دانشگاهی در تعامل میان این دو نهاد را با نگاه به ماده واحده یادشده، مناسب و در راستای وحدت عملی این دو مجموعه خواند و گفت: این کار شروع شده و در ادامه با مطرح شدن در شورای عالی حوزه علمیه خراسان به مسائل ساختاری آن می پردازیم.

وی همچنین با اشاره به منابع درآمدی و مالی حوزه های علمیه در اجرای برنامه هایشان از گذشته تا کنون که بر پایه وقف بوده است، ابراز کرد: هم اکنون نیز در ارتباط با وقف کارهای خوبی در حال انجام است که در آینده نتیجه های مطلوبی به ثمر خواهد رساند.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha