جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه علمیه باید به عنوان قاعده نظام جمهوری اسلامی پاسخ گوی هزاران نیاز در جامعه و بین الملل و دستگاه های حکومت دینی باشد و این مسئله، تحول جامع و همه جانبه می طلبد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار تعدادی از مسئولان حوزوی و مدیران مدارس علمیه نیشابور، فیروزه و زبرخان و احسان ارکانی، نماینده مردم این مناطق در مجلس شورای اسلامی، به بحث تحول و پاسخگویی در حکم انتصاب رهبر معظم انقلاب برای شورای عالی و مدیریت این حوزه اشاره و ابراز کرد: حوزه علمیه باید به عنوان قاعده نظام جمهوری اسلامی پاسخ گوی هزاران نیاز در جامعه و بین الملل و دستگاه های حکومت دینی باشد و این مسئله، تحول جامع و همه جانبه در اهداف، مسیر و رویکردهای متنوع در عرصه های مخلتلف را ایجاب می کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بعد از انقلاب کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته اما کافی نیست، گفت: برای پاسخ گویی و فعالیت در عرصه دانشی، بینشی، ارزشی و روشی، به تحول که یک برنامه و نرم افزار است، در کنار ظرفیت سازی به عنوان کار سخت افزاری، نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تحول در حوزه، مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب است، افزود: خود را متعهد می دانیم به سمت ایجاد ظرفیت حرکت کنیم تا فعالیت ها با نگاه گفتمان و اقدام و عمل تحولی بیش از پیش انجام شود،

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه تحولات زیادی در موقوفات، آموزش، پژوهش، فرهنگ و تبلیغ روی داده است، اظهار کرد: باید از فرصتی که به برکت نظام اسلامی و وجود مقام معظم رهبری برای حوزه علمیه به وجود آمده، استفاده کرد و گرنه به خاطر کوتاه آمدن از این مسئله، بر حرکت تحولی خدشه ای وارد خواهد شد و نزد خدا مسئول هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به کارهای بزرگ دفاعی، نظامی، سلامت، اقتصادی و ... در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خراسان نیز باید با اهتمام نسبت به تربیت عالم، استاد و طلبه انقلابی، با حرکت تحولی در این مسیر که به تعبیر مقام معظم رهبری برای جمهوری اسلامی عظمت و عزت ایجاد کرده است، اقدام کند و ندای اسلام ناب را در جهان به گوش همگان برساند.

در این دیدار، احسان ارکانی، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی و نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، خدمت به روحانیت و حوزه های علمیه را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: حوزه علمیه نسبت به دانشگاه در موضوعات مختلف مظلوم واقع شده است.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری و تعامل بیشتر با حوزه علمیه خراسان، فعالیت های این حوزه به طور مثال در عرصه پژوهش را موجب عزت و افتخار در نمایشگاه های مختلف عنوان کرد که آثار خوبی نیز برجا گذاشته است.

حاضران در این نشست درباره موقوفات، حرکت های تحولی و مسائل گوناگون در عرصه حوزوی به ویژه مسئله معیشت طلاب و مظلومیت مضاعف آنان در این زمینه مطالبی بیان کردند.

​انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha