پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز خدمات و حوزه علمیه خراسان در خصوص سنجش سلامت

حوزه/ با هدف ارزیابی وضعیت سلامت داوطلبین ورود به حوزه علمیه و ایجاد بانک اطلاعات جامع بهداشت و سلامت جهت برنامه‌ریزی، تهیه و اجرای مناسب برنامه‌های حیطه سلامت، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین مرکز خدمات و حوزه علمیه خراسان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آئین امضای تفاهم‌نامه سنجش سلامت، با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مدیر حوزه علمیه خراسان، در مجتمع ولایت مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در این مراسم، افزایش همکاری‌ها به‌ویژه در موضوع سلامت را قدمی مبارک در خدمت به جامعه طلاب ارزیابی کرد و گفت: در طرح سنجش سلامت که از سال ۱۳۹۲ شروع شده، برادران طلبه ورودی همه ساله مورد سنجش سلامت قرار گرفته و ضمن درج اطلاعات و آمار پزشکی جامعه هدف در پرونده الکترونیک سلامت، تحلیل بیماری‌های شناسایی شده افراد نیز انجام شده است. از جمله ثمرات این طرح، بهره‌برداری از اطلاعات احصا شده به منظور برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های آموزشی سلامت می‌باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در ارتقای سطح سلامت، بر لزوم پیگیری ویژه سلامت طلاب به‌خصوص بزرگان و اساتید تأکید نمود و از ارائه طرح ویژه‌ای در این زمینه خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان نیز از هماهنگی بسیار خوب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان و مرکز مدیریت خراسان در امور مختلف ابراز رضایت کرد و اساسی‌ترین مؤلفه تحصیل طلاب در تراز انقلاب اسلامی را مسئله سلامت در تمام وجوه دانست.

مدیر حوزه علمیه خراسان، چهار رکن اصلی برای ورود هر فرد به حوزه را دانش کافی، سلامت جسم، روان و اندیشه دانست.

همچنین، دکتر حدادی منش معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات، گزارشی اجمالی از وضعیت خدمات حوزه سلامت، در خراسان را ارائه نمود.

وی، مهم‌ترین برنامه‌های بهداشت و سلامت را "سنجش سلامت" و "آموزش بهداشت" عنوان کرد.

دکتر حدادی منش تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و شناسایی طلاب تحت درمان را دو گام اصلی در این طرح ذکر نمود.

وی، مرحله نخست سنجش سلامت را برای طلاب ورودی به حوزه ذکر و توسعه این طرح را در ادامه برای اساتید سطوح عالی، ائمه جمعه و معمرین بیان نمود.

معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات ابراز امیدواری کرد، طی سال‌های آینده برای تمامی طلاب، پرورنده الکترونیک سلامت تشکیل شود.

وی، مهم‌ترین هدف از طرح سنجش سلامت را اجرای اصل تقدم پیشگیری بر درمان دانست و تهیه بانک اطلاعاتی سلامت، برنامه‌ریزی جهت بیماران شناسایی شده در طرح و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های درمانی به طلاب را بخشی از ثمرات طرح سنجش سلامت ذکر کرد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حائری، مدیرکل مرکز خدمات استان خراسان رضوی نیز امضای این تفاهم‌نامه و افزایش همکاری حوزه علمیه در طرح سنجش سلامت را گامی بلند در ارتقای سلامت طلاب دانست.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه سنجش سلامت با امضای رئیس مرکز خدمات و مدیر حوزه علمیه خراسان منعقد شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha