شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدی نجم - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام نجم گفت: در پاسخ به ندای حضرت آقا که فرموند أین عمار؟ یکی از برترین آن افراد که به ندای رهبری با بصیرت کامل لبیک گفت همین شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام مهدی نجم، پیش از ظهر امروز، در همایش «سبک زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی» که به میزبانی مدرسه علمیه عصمتیه سمنان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) با شهادت خودشان، نشانی از مظلومیت خود  بر همه عالم به جا گذاشت که یک خانم جوان در سن ۱۸ سالگی در اوج جوانی اینکه چه مصائبی بر ایشان گذشت و باعث شد که ایشان به شهادت برسد غم جانکاه و بزرگی است که نشان از مظلومیت این بانوی بزرگوار و عظیم الشان در دو عالم دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان تصریح کرد: شهداء شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) را به خوبی درک کردند و در حدیث شریف کساء خداوند متعال وقتی میخواهند که به جبرئیل معرفی کنند که اهل کساء کیستند، محور را حضرت فاطمه (س) قرار می دهند و می فرمایند فاطمه (س) و پدر فاطمه (س) و فاطمه (س) و همسر فاطمه (س) و فاطمه (س) و فرزندان فاطمه (س).

وی افزود: شهدا این را خوب درک کردند، مانند شهید برونسی ها و پلاک ها و سلیمانی ها فهمیدند باید کجا را خوب توجه کنند که مورد عنایت قرار گیرند.

حجت الاسلام نجم با بیان اینکه حاج قاسم سالها دنبال شهادت بود و برای رسیدن به این جایگاه تلاش کرد، خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در جایی گفته بود که باید شهیدگونه زندگی کرد تا شهید شد و ایشان هم به این جمله عامل بود.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی اخلاص داشت و کار را برای خدا دنبال می کرد و در پاسخ به ندای حضرت آقا که فرموند أین عمار؟ یکی از برترین آن افراد که به ندای رهبری  با بصیرت کامل لبیک گفت همین شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای(مدظله العالی) فرمودند که «حق را بفهمید و پای آن بایستید»، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی اینگونه بود و حق را فهمید و پای آن ایستاد و حضرت زهرا (س) شهید در راه ولایت بود که حاج قاسم نیز به تأسی این از امر در این مسیر قرار گرفت‌.

وی با اشاره به آیه شریفه «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» تصریح کرد: وقتی شهید حاج قاسم سلیمانی با فرزندان شهدا و ایتام مواجه میشد آنقدر رئوف و مهربان میشد که کسی اصلا فکر نمی کرد که این شهید عزیز در برابر دشمن ایستاده و اسلحه دست بگیرد و شهید حاج قاسم سلیمانی شهادت گونه زندگی کرد و سرانجام به شهادت رسید..

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha