پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ باتوجه به وضعیت بیماری کرونا مجالس حضوری در این ایام محدود گردید اما باید با در نظر گرفتن مسائل بهداشتی و توصیه متخصصان درمان کشور مجالس فاطمیه و یا بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی و همراهان را زنده نگه داشت و از فرصت فضای مجازی در این ایام بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی به مناسبت بزرگداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ایام عزاداری فاطمیه پیامی صادر کردند که متن آن به این شرح است:


بسم الله الرّحمن الرّحیم
«اللهم صلّ و سلّم علی الصدیقة الشهیدة الرّضیة المرضیة الحوراء الانسیة المظلومة المغصوبة فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین.»
در ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه سلام الله علیها که مقارن گردید با ایام شهادت یکی از ارادتمندان آن حضرت مرحوم شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش به همین مناسبت در پاسخ به خواسته عده‌ای ازعزیزان مطالبی را عرض می‌کنم.
ابتدا باید توجه داشت که ایام فاطمیه تجلی تمام مناسبتهاست و عاشورا و غدیر را در خود جمع کرد و هیچگاه و به هیچ بهانه‌ای نباید به این ایام بی توجه یا کم توجه باشیم و در عظمت این ایام باید بکوشیم، زیرا که حضرت فاطمه سلام الله علیها سبب خلقت بود، او بود که نبوت و امامت را حفظ کرد و شهادت او بود که بشریت را تا قیامت به مظلومیت علی علیه السلام توجه داد و قبر بی نشان اوست که نشانه حرف‌های ناگفته  اوست و مظلومیتش آن چنان بود که همسرش این چنین کنار قبرش نجوا می‌کند:
نَفسِـی عَلَی زَفَرَاتِهَا مَحبُوسَةٌ                     یا لَیتَــهَا خَرَجَـت مَـعَ الزَّفَـرَاتِ‏
لَا خَیرَ بَعـدَکَ فِی الحَیـاةِ وَ إِنَّمَا                        أَبکِی مَخَـافَةَ أَن تَطُولَ حَیاتِی‏
و اما شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی که بنده او را شهید فاطمی می‌دانم. او عاشق زهرای مرضیه بود و هیچگاه از یاد و خاطرش نمی‌رفت. مقید به اقامه عزای آن بانو بود و مکتبش و هدفش فاطمی بود. او همان مسیر دفاع از حق و حقیقت و ولایت را که از حضرت فاطمه الگو گرفته بود طی  می‌کرد.
عزیزان من! آنچه موجب سعادت شهید سلیمانی بود اخلاصش، ایمانش، استقامت وصبرش، جهاد و شجاعتش بود. سازش را با انسان ظالم محال می‌دانست و تواضع در مقابل مظلوم برایش افتخار بود. در دفاع ازحق هیچ ملاحظه نمی‌کرد، کشور به کشور می‌رفت و حق را تبین می کرد و هیچ شأن و منزلتی در راه حفظ دین و کیان اسلام ناب برای خودش قائل نبود و به راستی از فاطمه الگو گرفته بود و مزد کارش را باشهادت در ایام فاطمیه دریافت کرد.
امروز من به همه عزیزانی که این نوشتار را می‌خوانند عرض می‌کنم این کشور فاطمی و علوی و حسینی را حفظ کنید و نگذارید دست‌های خیانتکار به این کشور دست اندازی کنند. مسئولان باید تلاش کنند این کشور فاطمی و علوی باشد و خون شهید سلیمانی و هزاران شهید دیگر که تربیت یافتگان فرهنگ علوی هستند پایمال نشود. شهید سلیمانی دست داد تا اسلام ناب بماند تا تشیع حفظ شود تا فاطمیه وعاشورا وغدیر را از ما نگیرند تا مردم در آسایش و امنیت باشند و تا کسی به ارزشهای اسلامی و انقلابی ما دست اندازی نکنند. فرهنگ جهاد و شهادت زنده بماند و به صدا و ندای هر انسان مظلومی پاسخ مثبت داده شود و مرز جغرافیایی ملاک نباشد.
برادران و خواهران عزیز!حفظ این نظام اسلامی و پاسداشت خون شهدا واجب است، ولایت فقیه رکن این نظام است و تضعیف آن حرام، خدمت به مردم لازم و ضروری است و بر مسئولان کشور واجب است در راه رفاه و آرامش و آسایش مردم کوشش کنند.
سازش با ظالم و کسانی که حقوق ملت ما را زیر پا گذاشتن و دستشان به خون جوانان ما آغشته است جایز نیست و آنچه در پایان عرض می‌کنم، اگرمقاوم باشیم و به ارزشهای اسلامی و انقلابی خود پایبند باشیم و چشم به بیگانگان ندوزیم،با وحدت کلمه و توکل به خدای متعال و تحت توجهات حضرت ولی عصرعجل الله تعالی آینده بسیار روشن است و پیروزی از آن ماست ان شاءالله.
باتوجه به وضعیت بیماری کرونا مجالس حضوری در این ایام محدود گردید اما باید با در نظر گرفتن مسائل بهداشتی و توصیه متخصصان درمان کشور مجالس فاطمیه و یا بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی و همراهان را زنده نگه داشت و از فرصت فضای مجازی در این ایام بهره برد.
توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم
حسین نوری همدانی              
8 دی ماه 1399                  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha