جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد علی لیالی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: یوم الله ۹ دی، تجلی محبوبیت بالای ولی فقیه در میان توده های مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لیالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،ضمن گرامیداشت یازدهمین سالگرد حماسه مردمی یوم الله ۹ دی اظهار داشت: حماسه ۹ دی علاوه بر آن که نهادینه بودن نظام سیاسی کشور ما را نشان داد، به دنیا یادآوری کرد که رهبری نظام و انقلاب با وجود مظلومیت، از چه محبوبیتی در بین اقشار مختلف مردم برخوردار است.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، چه در زمان حیات امام خمینی(ره) و چه در دوران زعامت مقام معظم رهبری، مردم حامی و پشتیبان ولایت فقیه بوده اند و این در حالی است که دشمن از طریق برنامه ها و توطئه های رسانه ای و نشر شایعات و اخبار و تحلیل های نادرست همواره به دنبال تردیدافکنی در اذهان جامعه و القای این مساله بوده که رهبری نظام از پشتوانه مردمی برخوردار نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: در تاریخ معاصر کشور ما، تقریباً می شود گفت که همه قیام‌های رهایی بخش به نوعی از سوی علما و روحانیون آغاز شده و لبیک مردم به دعوت علمای دینی سبب تداوم آن ها و به نتیجه رسیدنشان شده که مصداق بارز آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ است.

وی اضافه کرد: از این رو در یوم الله ۹ دی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب در تاریخ کشور ما ماندگار شد، بار دیگر نقش رهبری دینی در آگاه‌سازی جامعه و هدایت توأم با بصیرت افزایی مردم به منظور ایستادگی در برابر جریان فتنه آشکار گشت.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha