چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:در جامعه امروز به انسان های ولایت مدار نیاز داریم، نه انسانی که تا چهار مطلب یاد بگیرد سر از مقابله درآورد و دچار دنیا پرسی و هوا پرستی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در ارتباط تصویری با گردهمایی طلاب و روحانیون شیراز، در خصوص شخصیت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: آنچه به عنوان ماندگاری انقلاب و ایثار داریم در پرتو عشق به ارادت اهل بیت(ع) است و اساسا انقلاب ما در همان مسیری گام برمی دارد که اهل بیت(ع) به ما سفارش کردند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) و آنچه روایات و قرآن به آن اشاره کردند، اضافه کرد: آیه تطهیر و مودت در شأن اهل بیت(ع) و وجود قدسی حضرت زهرا(س) است، کلماتی که نبی مکرم اسلام در خصوص این شخصیت فرمودند عجیب است، در جایی می فرمایند فاطمه محبوب ترین و عزیزترین انسان ها در نزد من است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضرت فاطمه(س) را معیار حق دانست و عنوان کرد: معیار حق بودن حضرت(س) را می تواند از تعبیرات پیامبر گرامی اسلام(ص) فهمید، همانطور که همه اهل بیت به عنوان اسوه برای ما هستند فاطمه نیز برای ما الگو است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه کشور خاطرنشان کرد: حضرت صاحب الزمان(عج) در تعبیری می فرمایند دختر رسول الله برای من امام زمان(عج) جنبه الگویی دارد، از این رو باید مشاهده کرد مگر زندگی فاطمه چه ویژگی های دارد و در مسیر زندگی چه گام هایی برداشته که برای امام زمان(عج) الگو می شود.

آیت الله حسینی بوشهری، ویژگی های حضرت فاطمه(س) را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر زندگی زهرا(س) را الگو قرار دهیم، مشاهده می کنیم که در ۹دی و دفاع مقدس، مردم اهل بیت(ع) را الگو قرار دادند و بر اساس آن در مقابل توطئه های دشمنان ایستادند.

وی گفت: صدیقه طاهره(س) مانند همه انسان ها در زندگی دارای انتخاب هایی است، نوع انتخاب های انسان گاهی آن را به مرحله سقوط و گاهی به مرحله عالیه می رساند، اولین انتخاب و ویژگی فاطمه(س) خداشناسی و خدا باوری فاطمه است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: انتخابات برخی افراد رنگ خدایی ندارد، بلکه سودجویانه و معامله گرایانه است، به همین دلیل هرجا منافعشان رقم خورد آن را انتخاب می کنند. رضایت خدا مد نظر این افراد نبوده و بلکه منفعت را انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: انتخابات این افراد از روی ترس است، از این رو عده ای در زمان انقلاب جدا شدند، همچنین انتخاب دسته سوم از افراد از روی تعصب است، حق را می شناساند اما همیشه انسان های غیر صالح را ترجیح می دهند در زندگی زهرای اظهر معیار رضایت خدا بوده و ترس معنا ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: فاطمه(س) نه تنها یک همسر است، بلکه او مادر و یک دختر و مجاهده در صحنه های مختلف است. خصوصیاتی که در جامعه است باید از اساس روش فاطمه(س) که همان رضایت خدا و تکلیف مداری است، باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در جامعه امروز به انسان های ولایت مدار نیاز داریم، نه انسانی که تا چهار مطلب یاد بگیرد سر از مقابله درآورد و دچار دنیا پرسی و هوا پرستی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha